احداث یادمان "شهید شیرودی" در روستای زرین‌جوب

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با مشارکت ستاد مرکزی راهیان‌نور یادمان "شهید شیرودی" قهرمان بی‌بدیل هوانیروز را در محل شهادت این شهید بزرگوار در روستای زرین‌جوب احداث می‌کند.
کد خبر: ۴۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ - 12March 2015

احداث یادمان

به گزارش خبرنگار دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور، سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با مشارکت ستاد مرکزی راهیاننور یادمان "شهید شیرودی" قهرمان بیبدیل هوانیروز را در محل شهادت این شهید بزرگوار در روستای زرینجوب احداث میکند.

براساس این گزارش، تاکنون۶۰ درصد از این پروژه به مرحله اجرا در آمده است، و مراحل پایانی را میگذراند. همچنین قرار است ماکت بالگرد این شهید در رأس این یادمان نصب شود.

شایادن ذکر است محل احداث یادمان شهید شیرودی در ۲۲ کیلومتری پادگان ابوذر واقع شده است.

شیرودی صفشکن در یکی از حملات دشمن بعثی در اویل جنگ که از یکی از جبههها با سه لشکر به مرزهای ایران حملهور شده بود به همراه تعدادی از همرزمانش ۸۰ درصد تجهیزات و ادوات دشمن را منهدم میکند. شهید شیرودی آمار بیشترین پرواز جنگی را در دنیا داشته است، و با بیش از ۴۰ بار سانحه و ۳۰۰ مورد اصابت گلوله به بالگردش سرسختانه و با اشتیاق میجنگید.

فرمانده معظم کل قوا در رابطه با شهید شیرودی گفتهاند «شیرودی مکتبی، مومن و جنگندهای در راه خدا بود و همچنین اولین نظامی بود که من به او اقتدا کردم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار