بازدید اصحاب رسانه از مناطق عملیاتی غرب کشور

حضور کاروان رسانه‌ای ارتش در «میمک»/ نبوغ اهل قلم در خدمت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس

میمک بین «سومار» و «صالح‌آباد» ایلام واقع شده است که توسط تیپ یک لشکر 81 اسلام‌آباد ارتش در عملیات «ضربت ذوالفقار» از دست مزدوران بعثی بازپس گرفته شد.
کد خبر: ۴۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 13March 2015

حضور کاروان رسانه‌ای ارتش در «میمک»/ نبوغ اهل قلم در خدمت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور، هفتمین سفر معنوی کاروان راهیان نور ارتش به همت نیروی زمینی، با حضور 20 نفر از خبرنگاران رسانههای مختلف و با محوریت ترویج ارزشهای دفاع مقدس، و تبیین هویت دفاع در مکتب اسلام از روز گذشته در مناطق عملیاتی غرب کشور آغاز شد.

اصحاب رسانه در این سفر تاکنون از تنگه «مرصاد»، ارتفاعات «بازیدراز»، یادمان «شهید شیرودی»، یادمان «شهید وفایی»، «پادگان ابوذر»، «سرپل ذهاب»، «سد شهدای گمنام» واقع در «تنگ حمام» بازدید کرده و هماکنون نیز در منطقه عملیاتی «میمک» یکی از مناطق مهم در دوران دفاع مقدس حضور یافتهاند.

بر اساس این گزارش، میمک بین «سومار» و «صالحآباد» ایلام واقع شده است که توسط تیپ یک لشکر 81 اسلامآباد ارتش در عملیات «ضربت ذوالفقار» از دست مزدوران بعثی بازپس گرفته شد. این منطقه جزو مناطقی بوده که صدام همچون خوزستان و اروند رود ادعای مالکیت ان را داشته است.

در همین زمینه «جعفر خطیر» مسئول رسانهای نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس، ضمن تشریح برنامههای کاروان رسانهای راهیان نور ارتش اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت احیای یاد و خاطره شهدا و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس، نیروی زمینی همچون سنوات گذشته زمینه لازم را جهت حضور اصحاب رسانه به مناطق عملیاتی غرب کشور فراهم کرد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم این سفر معنوی آشناسازی خبرنگاران و راویان اهل قلم با رشادتها و دلاورمردیهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است، و امیدواریم که عزیزان اهل قلم با نبوغ خود بتوانند این فرهنگ ناب را به نسل جدید ارائه کنند.

خطیر تصریح کرد: دفاع مقدس سرشار از ناگفتهها، وقایع مهم، رشادتها و دلاورمردیهای رزمندگان اسلام است، که باید بهطور حقیقی به نسلهای آینده انتقال یابد؛ لذا ما در این سفر از راویانی که خود در صحنه نبرد بهعنوان فرمانده حضور داشتند، استفاده میکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار