روحانی در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام:

قرار ما لغو همه تحریمها است، هیچگاه در خصوص تعلیق تحریم مذاکره نکرده‌ایم

رئیس جمهور گفت: قرار ما در طول مذاکرات همواره لغو تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی بوده است و هیچگاه در خصوص تعلیق تحریم مذاکره نکرده‌ایم و اگر این موضوع بود، تفاهمی صورت نمی‌گرفت.
کد خبر: ۴۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ - 05April 2015

قرار ما لغو همه تحریمها است، هیچگاه در خصوص تعلیق تحریم مذاکره نکرده‌ایم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، حجتالاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (یکشنبه) در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام و مدیران دستگاههای مختلف کشور با بیان اینکه خلوص، هماهنگی و تلاش هر کجا که باشد، موفقیت به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: کلید اصلی رونق اقتصادی همدلی و همزبانی است و و باید این نکته که رهبر معظم انقلاب فرمودند نصبالعین همه ما باشد تا پلههای پیشرفت و توسعه را سریعتر طی کنیم.

رئیس شورای عالی اقتصاد با اشاره به منابع انسانی، مادی و معنوی کشور و ظرفیتهای فراوان برای توسعه، تصریح کرد: باید دست در دست یکدیگر تلاش کنیم تا کشور را به نقطهای برسانیم که شایسته ملت بزرگ ایران است.

وی با اشاره به جایگاه شهدا و ارزش خون شهیدان و اهمیت و تأثیر قلم برنامهریزان و مدیران جامعه در زندگی و سعادت مردم، اظهار داشت: قلمی که برای رضایت خداوند، نجات مردم و تأمین منافع نوشته میشود به تعبیری بالاتر از خون شهداست و ارزش کاری هم که تیم مذاکرهکننده هستهای کشورمان انجام دادند، اینگونه باید محاسبه شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هستهای اخیر و دستاورد کشور از نشستهای مختلف با 1+5، تصریح کرد: مردم ایران و کشورهای دوست از این توافق به دست آمده خوشحالند و رقبای کمفکر و دشمنان جمهوری اسلامی ایران از نتایج حاصل شده ناخرسند هستند.

روحانی با انتقاد از اینکه برخی کشورها فکر میکنند، اگر ایران موفق شود، به دنبال سلطه بر منطقه است ، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قصد تجاوز به کشوری نداشته و ندارد و تاریخ معاصر ما مبین این واقعیت است، اما ما در برابر هر کسی که قصد تجاوز به حقوق مردم داشته باشد، از حقوق خود دفاع خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، مذاکرات اخیر در لوزان سوییس را پیچیده، دشوار و کمسابقه در تاریخ سیاسی کشور، توصیف کرد و با اشاره به حضور همه قدرتهای بزرگ نظامی و اقتصادی دنیا در این رویداد، گفت: اگر سطح مذاکرات هستهای ارتقاء نمییافت، هیچگاه پیشرفت کنونی حاصل نمیشد.

وی ادامه داد: در این مذاکرات در خصوص فعالیت مرکز نطنز و جزئیات آن به توافق دست یافتیم، راجع به فردو و کلیاتش توافق شده است و پذیرفته شد که در اراک آب سنگین وجود داشته باشد. بدون تردید، گامهای خوبی برداشته شده است، اما در مرحله تدوین توافق نهایی، کار دشواری پیش رو خواهیم داشت.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر لغو همه قطعنامههای قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کشورمان خاطر نشان کرد: قرار ما در طول مذاکرات همواره لغو تحریمهای اقتصادی، مالی و بانکی بوده است و هیچگاه در خصوص تعلیق تحریم مذاکره نکردهایم و اگر این موضوع بود، تفاهمی صورت نمیگرفت.

رئیس جمهور با اشاره به وجود اراده جدی طرفین برای دستیابی به توافق از طریق مذاکره، ادامه داد: دنیا میداند هیچ راهی جز توافق و تفاهم با ایران وجود ندارد، زیرا مردم بزرگ، شجاع و مقاوم ایران با وجود سختیها بر آرمانهای خود ایستادگی کردهاند و آنها به این نتیجه رسیدند که این ملت تسلیم فشارها و تحریمها نخواهد شد.

روحانی محبت اهل بیت(ع)، هدایتهای رهبر معظم انقلاب و وحدت و همدلی را نعماتی بزرگ دانست و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در این خصوص از دولت حمایت کردند و ما برای ادامه راه نیازمند رهنمودهای ایشان و هماهنگی و مشورت با سایر قوا هستیم تا به نقطه صلاح برای نظام برسیم.

رئیس جمهور از سال 1394 که با نام حضرت زهرا(س)آغاز شد و با نام آن حضرت نیز پایان خواهد یافت به نام سال فاطمی یاد و اظهار امیدواری کرد در سایه توجهات ولی عصر(عج) کشور از گردنههای دشوار عبور کرده و به نقطهای برسد که موجب فخر همگان باشد.

در این دیدارها دبیر و اعضای شورای عالی امنیت ملی، رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت، موسسه ملی استاندارد، معاونت اجرایی و معاونت سیاسی دفتر رئیس جمهور، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از کارگزاران نظام حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار