ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور:

شهدای هسته‌ای، ایران را در جایگاه فاخری از دانش و فناوری هسته‌ای قرار داده‌اند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای هسته‌ای ایران را در جایگاه فاخری از دانش و فناوری هسته‌ای قرار داده‌اند.
کد خبر: ۴۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ - 08April 2015

شهدای هسته‌ای، ایران را در جایگاه فاخری از دانش و فناوری هسته‌ای قرار داده‌اند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابیفرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه (19 فروردینماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و سالگرد تولد بنیانگذار انقلاب اسلامی، از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان کسی که در طول عمر خویش راه و روش و منطق حیات بخش حضرت زهرا (س) را احیاء نموده است، یاد کرد و گفت: ملت اسلام مفتخرند که بانویی به عنوان الگو و نماد جامعه زنان برای بشریت ارائه نمودهاند که خداوند سبحان او را نماد طهارت و پاکیزگی نام گذارده است. این محور همه خوبیها و زیبایی ها است. خانه او، خانه نور و ایمان؛ خانه ایثار و جهاد و خانه فداکاری بوده است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از محدثین اهل سنت و جماعت، همچنین محدثین مکتب اهل بیت (ع) در بیش از هفتاد روایت بر این واقعیت تاکید میکنند که که آیه تطهیر در شان و منزلت حضرت فاطمه (س) و پدر او، فاطمه (س) و همسر او، فاطمه (س) و فرزندانش نازل شده است. ابن عباس میگوید پیامبر اعظم (ص) بعد از نزول این کلمه مبارکه در هنگام اقامه نماز در خانه حضرت فاطمه (س) حاضر شد، دو دست مبارکشان را در چارچوب در مینهاد و میفرمود «السلام علیکم یا اهل بیت نبوه» این کلمه مبارکه و این نگاه در حقیقت تبیین کننده جایگاه زن و جایگاه ویژه و ممتاز خانه و خانواده در جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر میخواهیم سبک زندگی ما به آموزههای دینی نزدیک شود، اگر اراده داریم که جامعه اسلامی و ایرانی در جایگاهی که شایسته آن است قرار بگیرد باید به معنای واقعی کلمه فاطمه (علیها السلام) و خانه نورانی به نور طهارت او را به عنوان الگو در جامعه اسلامی مطرح و بر آن پای بفشاریم.

ابوترابیفرد اظهارداشت: اگر نهاد خانه با محوریت زن در جایگاه خود قرار گیرد و با محوریت مرد به مسئولیت واقعی خویش بپردازد خانه، خانهای خواهد بود که در آن فرزندان صالحی تربیت خواهند شد. این خانه است، که خیل عظیم شهدا را به جامعه اسلامی و انسانی تقدیم میدارد. این خانهها است که دفاع مقدس دستاورد ارزشمند آن است. این خانهها است که شهدای هستهای را تقدیم میکند و امروز ایران را در جایگاه فاخری از دانش و فناوری هستهای، همچنین ایستادگی در برابر زیادهخواهی مستکبران جهانی قرار میدهد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم با الهام از خانواده فاطمه (س) و آموزههای انسان ساز و حیات بخش خانه نورانی او در راه تعالیم و تکامل و تبدیل نهاد خانه با عنصر کلیدی تعالی و تکامل جامعه گام برداریم و به یاری خدای متعال با توسل و تمسک به اولیای دین حضرت صدیقه کبری فاطمه (س) در راه عزت و اقتدار که زیبنده ملت بزرگ ایران است گام برداریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجس گفت: این روزها سالگرد شهید فرزانه صیاد شیرازی است که به معنای واقعی کلمه یکی از پیروان راه صدیقه کبری(س) و یکی از شاگردان ایثارگر مکتب امام بزرگوار بود.

ابوترابیفرد ادامه داد: برای او و شهدای عالیقدر هستهای و شهدای جمهوری اسلامی که بهترین اقتدا کنندگان به فاطمه زهرا (س) هستند، از خدای سبحان علو درجات را برای آنان مسئلت دارم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: یاد و نام شهید فرهیخته عرصه فرهنگ و ادب شهید آوینی را نیز گرامی میداریم و برای آن پیرو راه صدیقه کبری(س) از خدای سبحان علو درجات را مسئلت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها