مجتهدزاده در دومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت مطرح کرد

لزوم ترویج فرهنگ مقاومت پایداری در راه تشکیل تمدن نوین اسلامی

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس هدف از برگزاری جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت را ترویج فرهنگ مقاومت پایداری در راه تشکیل تمدن نوین اسلامی اعلام کرد.
کد خبر: ۴۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ - 14April 2015

لزوم ترویج فرهنگ مقاومت پایداری در راه تشکیل تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "مریم مجتهدزاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در دومین جشنواره ملی اسوههای صبر و مقاومت که هماکنون در سالن همایشهای کتابخانه ملی در حال برگزاری است، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: بهانه اختصاص این روز فرخنده به تامل در حقیقت وجودی زن و تکریم وی، ظهور مادری است که به عنوان ستونی قائم برای خانوادهای صمیمی، اخلاقمدار و معناگرا، گستردهترین و شکوهمندترین سقف را تا نهایت زمان ها و مکانها ترسیم کرده است.

وی افزود: بانوی حماسهساز و الگوی بیبدیل جهانی که بشریت میتواند تمامی ابعاد و اصولی را که برای تشکیل خانوادهای پویا، همدفمند و بانشاط متصور است در اوج مهرف عاطفه و حماسهای که این بانو در خانه کوچک اما بدون مرز، رویانده است، بیابد.

مجتهدزاده تصریح کرد: ما امروز خداوند متعال را شاکریم که در سایهسار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پیروان مجاهد و حماسهساز فاطمی، مادران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران، نستوه و استوار ایستادند تا به فرموده مقام عظمای ولایت گوهر درخشنده شهید و شهادت را در معرض دید همگان قرار دهند. توفیق خدمتگذاری و خادمی این بزرگواران رسالتی تکرارناشدنی و وظیفهای سنگین است.

وی بیان داشت: جشنواره اول با کولهباری از تجربه و همت و حضور همه اسوههای بیبدیل و حماسهساز، راه روشن و مبارکی را برای برگزاری دومین جشنواره به روی ما گشود تا اهدافی را از برگزاری این حرکت فرهنگی پیگیری کند.

مجتهدزاده ترویج فرهنگ مقاومت پایداری در راه تشکیل تمدن نوین اسلامی را یکی از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را اینگونه برشمرد: تجلیل از مقام شامخ و ارزشمند بانوان حماسهساز؛ همسران ایثارگر؛ شهدا، جانبازان و آزادگان. تببین نقش مادرانه و شوقانگیز همسران ایثارگران و شهدا در تاسی به الگوهای صبر و مقاومت فاطمی و زینبی به منظور میراثداری شهدا و تربیت فرزندان.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: جریان سازی فرهنگی به منظور معرفی شاخصههای زن طراز انقلاب اسلامی و تلاش برای ایجاد زمینههای فعالیتی و استیفای حقوقی، قانونی، فرهنگی و اجتماعی ویژه همسران شهدا و ایثارگران و گام نهادن در بعد حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی از طریق ارائه الگوهای سبک زندگی اسلامی با عنایت به اینکه خانوادههای شهدا مصادیق عینی این سبک زندگی به شمار میروند، از دیگر اهداف این جشنواره است.

مجتهدزاده بیان کرد: معترفیم که این اهداف و این حرکت فرهنگی جز با حضور، حمایت و طریق نمایی اسوههای صبر و مقاومت و مصادیق بارز حماسهسازی و حماسهساز پروری ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: این اقدام فرهنگی به صورت همزمان در همه استانهای کشور نیز برگزار میشود و در یک طرح جامع استانی میزبان اسوههای صبر و مقاومت خواهیم بود. در این مسیر ما به عنوان خادمین عرصه ایثار و مجاهدت در جایگاهی قرار گرفتهایم که راه تمام بهانهها برای هرنوع کوتاهی و تعلل بر ما بسته است.

مجتهدزاده با بیان اینکه اینجانب به نمایندگی از همه همکاران خدوم و پرتلاشم در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و حوزه تخصصی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اعلام میدارم، گفت: حضور و همراهی شما اسوههای تمام ناشدنی، شوق تلاش و خدمت را در جان ما میپروراند و با تاسی به الگوهایی چون شماست که میتوان به ادامه راه امید داشت.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: در این دوره یک سال و نیم از تشکیل سازمان زنان نسبت به تدوین رئوس راهبردی و نقشه عمل خویش اقدام و برنامههای جامعی را در حوزههای نشر آثار، چاپ کتب تخصصی زنان، تدوین برنامههای آموزشی و پژوهشی، تشکیل گروههای مرجع، انسجام واحدهای استانی و دستگاهی و همچنین طرح جامع فرهنگی در حوزه زنان و دفاع مقدس به انجام رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار