صبح امروز

دومین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت برگزار شد

دومین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت با هدف گرامیداشت ارزش‌های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس صبح امروز باحضور زنان ایثارگر و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ - 14April 2015

دومین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دومین جشنواره ملی اسوههای صبر و مقاومت صبح امروز باحضور سردار سرتیپ پاسدار "سیدمسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین "سیدرضا تقوی" رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امیر "محمدحسن نامی" جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، "مریم مجتهدزاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، "شهین دخت ملاوردی" معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، "سیدرضا صالحی امیری" رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سردار "مرتضی قربانی" رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خانم کاوه مشاور رئیس بنیاد شهید در امور زنان، "پروین مومن" معاون سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، ابوشریف نماینده جنبش حماس در ایران و جمعی از همسران فرماندهان سپاه و ارتش و زنان فرهیخته و خانواده شهدا و ایثارگران در سالن همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد.

جزایری: لزوم معرفی زنان ایثار و انقلابی به عنوان الگوهای جهانی/ تلاش دشمن برای به انحراف کشیدن مقام و منزلت زن

سردار جزایری در این مراسم بر لزوم معرفی زنان ایثارگر و انقلابی به عنوان الگوهای جهانی تاکید کرد و گفت: باید مراقب نگاه باطل غرب به منزلت زن باشیم. این مراقبت نیز به صرف سخنرانی، برگزاری همایش و میزگرد نیست.

نامی: زنان نقش مهمی در انتقال فرهنگ مقاومت و پایداری به نسل جدید دارند/ امثال مازندرانی و نجاریان اسوههای مقاومت هستند

امیر نامی نیز در این مراسم بیان کرد: زنان ما که الگوی آنان حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است، نقش ارزشمندی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند. مادران بزرگی مانند خانم مازندرانی که مادر 5 شهید است یا خانم نجاریان که مادر 4 شهید است، اسوههای واقعی مقاومت در طول تاریخ خواهند بود.

مجتهدزاده: لزوم ترویج فرهنگ مقاومت پایداری در راه تشکیل تمدن نوین اسلامی

همچنین مجتهدزاده در این مراسم به اهداف برگزاری جشنواره اسوههای صبر و مقاومت اشاره کرد و گفت: جریان سازی فرهنگی به منظور معرفی شاخصههای زن طراز انقلاب اسلامی و تلاش برای ایجاد زمینههای فعالیتی و استیفای حقوقی، قانونی، فرهنگی و اجتماعی ویژه همسران شهدا و ایثارگران و گام نهادن در بعد حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی از طریق ارائه الگوهای سبک زندگی اسلامی با عنایت به اینکه خانوادههای شهدا مصادیق عینی این سبک زندگی به شمار میروند، از اهداف جشنواره است.

تقوی: "مقاومت" پاسخ ملت ایران به شرارتها و خیانتهای دشمنان است

حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: دشمنان از هر نوع جنایتی که میتوانستند نسبت به ملت به پا خاسته، موج روشنگر و بیدار کننده افکار عمومی جهان دریغ نورزیدند، اما ملت با یک عامل بسیار مهم پاسخ همهی شرارتها و خیانتها را داد که آن مقاومت بود.

همچنین در این مراسم از 3 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و زنان و تنها آلبوم موسیقی "زنان و دفاع مقدس" رونمایی شد و تعدادی از زنان ایثارگر به بیان خاطره پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار