امیر نامی در دومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت:

زنان نقش مهمی در انتقال فرهنگ مقاومت و پایداری به نسل جدید دارند/ امثال مازندرانی و نجاریان اسوه‌های واقعی مقاومت هستند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مادران بزرگی مانند خانم مازندرانی که مادر 5 شهید است یا خانم نجاریان که مادر 4 شهید است، اسوه‌های واقعی مقاومت در طول تاریخ خواهند بود.
کد خبر: ۴۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ - 14April 2015

زنان نقش مهمی در انتقال فرهنگ مقاومت و پایداری به نسل جدید دارند/ امثال مازندرانی و نجاریان اسوه‌های واقعی مقاومت هستند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر "محمدحسن نامی" جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در دومین جشنواره ملی اسوههای صبر و مقاومت در سالن همایشهای کتابخانه ملی با بیان اینکه خداوند این سعادت را نصیب من کرد تا در این جلسه حضور داشته باشم و از این بابت خداوند را شاکرم، اظهار داشت: بنده حامل سلام گرم سردار کارگر هستم. ایشان به دلیل جلسهای که برایشان پیش آمد نتوانستند در این مراسم حضور یابند و از سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و همهی همکارانی که توانستند از مقام شامخ زنان قدردانی کنند، تشکر کردند.

وی در ادامه ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) گفت: همگی میدانید که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در دو سال اخیر با عنایاتی که سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح داشتند، تغییراتی کرد و سازمانهایی ایجاد شدند که یکی از آن سازمانها، سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس بود.

امیر نامی تصریح کرد: زنان در جمهوری اسلامی ایران و در اسلام جایگاه ویژهای دارند. اگر ما نگوییم که زنان در دفاع مقدس بیش از 50 درصد سهم داشتند، حتما 50 درصد بوده است.

وی افزود: برخی از این بانوان در خط مقدم نبرد با دشمن حضور داشتند. شهید شهناز حاجی شاه نمونهای از زنان فداکار است که در خرمشهر به شهادت رسید و مادر این شهیده بزرگوار محل دفن او را جلوی پادگان خرمشهر تعیین کرد و در حضور خودش تدفین شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بیان داشت: مادران بزرگی مانند خانم مازندرانی که مادر 5 شهید است یا خانم نجاریان که مادر 4 شهید است، اسوههای واقعی مقاومت در طول تاریخ خواهند بود.

وی به زنان امدادگر دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که در بیمارستانهای صحرایی زیر گلوله توپ از مجروحان پرستاران میکردند و زمانی که رزمندگان در جبههها بودند، مادران و خواهران توانستند امنیت فکری برای رزمندگان فراهم کنند که نقش بزرگی داشتند.

امیر نامی با تاکید بر اینکه بانوان در پشت جبههها نیازمندی رزمندگان را فراهم میکردند، گفت: جنگهای زیادی در دنیا اتفاق افتاده است، ولی در هیچ کدام از آن زنان نقش مهم و اساسی را ایفا نکردند.

وی افزود: به عنوان مثال در جنگ جهانی اول 14 میلیون نفر کشته شدند و در جنگ جهانی دوم نیز 72 میلیون نفر کشته شدند. در این دو جنگ بزرگ و دیگر جنگهای جهان زنان نقشی را ایفا نکردند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به نقش زنان در دورههای مختلف کشور، خاطرنشان کرد: زنان ما که الگوی آنان حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است، نقش ارزشمندی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند.

وی تصریح کرد: امروز هم اگر بخواهیم به صورت صحیح فرهنگ جهاد و شهادت، مقاومت و پایداری را به نسل جدید منتقل کنیم تنها نقش زنان است که میتواند این ماموریت را بر عهده بگیرد.

امیر نامی با اشاره به یکی از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "دفاع مقدس تکرار واقعه عاشورا بود" خاطرنشان کرد: حضرت آقا در جای دیگری فرمودند که حرکت و نقش حضرت زینب(س) همانند حرکت امام حسین(ع) بود، چرا که توانستند فرهنگ جهاد، شهادت و عاشورا را به خوبی منتقل کنند. اگر ایشان این ماموریت را انجام نمیدادند شاید خط عاشورا امتداد نمییافت و امروز، الگوی مناسبی در مقابل استکبار جهانی نداشتیم.

وی گفت: انتظار میرود که این نقش ارزشمند توسط بانوان محترم که در حقیقت هستههای مدیریتی جامعه اسلامی یعنی خانواده را بر عهده دارند، ایفا شود که در حال حاضر به خوبی انجام میشود.

امیر نامی با بیان اینکه اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینههای مختلف موفق بوده است، بیان داشت: این حرکت به برکت فرهنگ جهاد و شهادت بوده است. دفاع مقدس بیشتر مدیون بانوان گرامی است، چرا که رزمندگانی که در دفاع مقدس بودند و توانستند به خوبی از اسلام دفاع کنند توسط همین بانوان گرامی تربیت صحیح اسلامی پیدا کردند و این جای شکرگذاری دارد. همچنین این بانوان گرامی که الگوی آنان حضرت زهرا(س) است، پیروان بسیار ارزشمند ولی فقیه هستند.

امیر نامی بیان داشت: ولی فقیه هدیه خداوند، به ملتهای مسلمان و ملت شریف ایران است.

وی دی پایان گفت: در جنگ هشت ساله یک وجب هم از خاک میهن اسلامی جدا نشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار