شاعر و خواننده‌ی آلبوم «هشت سال‌های من» در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

معنوی: خواندن برای شهدا به من انرژی مضاعف می‌دهد/ پیرنهان: لزوم ساخت قطعات موسیقی برای اسوه‌های صبر و مقاومت

آلبوم "هشت سال‌های من" اولین آلبومی است که به صورت اختصاصی در حوزه زنان و دفاع مقدس تولید شده است و شامل 9 قطعه است که تقدیم به اسوه‌های صبر و مقاومت کشور عزیزمان شده است.
کد خبر: ۴۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ - 15April 2015

معنوی: خواندن برای شهدا به من انرژی مضاعف می‌دهد/ پیرنهان: لزوم ساخت قطعات موسیقی برای اسوه‌های صبر و مقاومت

آلبوم «هشت سالهای من» با اجرا و سروده «امید معنوی» و «امیر پیرنهان» است که در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس تولید شده است. به این بهانه خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با خواننده و شاعر این آلبوم گفتوگوی کوتاهی داشت.

«امید معنوی» خواننده این آلبوم در خصوص سومین مجموعهای که اجرا کرده است، گفت: آلبوم «هشت سالهای من» سومین مجموعهای است که اجرا کردم و دو آلبومهای دیگرم ویژه ماههای محرم و صفر به نامهای «تشنه لب» و «هفتاد و دو» است که در سالیان گذشته از سال 85 تا 91 روانه بازار شده است.

وی افزود: آلبوم هشت ساله من در یک پروسه هشت ماهه استارت خورد و مراحل پیش تولید و شروع سرایش و نوشتن ترانهها و شعرها توسط شاعر جوان امیر پیرنهان صورت گرفت.

خواننده این آلبوم در خصوص ویژگیهای «هشت سالهای من» بیان داشت: اولین آلبومی است که به صورت اختصاصی در حوزه زنان در دفاع مقدس تولید میشود و شامل 9 قطعه است که تقدیم به بانوان صبور و مقاومت کشورم شده است. همچنین امتیاز ویژه این آلبوم دو قطعه «الگوی سوم» و «چند تا شهید دادی؟!» است که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با زنان دفاع مقدس است و توسط «امیر پیرنهان» به رشته عاشقی درآمد.

وی در خصوص اثرات این آثار بر خویش گفت: همه مرا با آثار مذهبی و دینی میشناسند و گفتن از شهدا به من قوت و انرژی مضاعف میدهد.

امیر پیرنهان، شاعر این سرودههای این اثر گفت: آلبوم «هشت سالهای من» اولین کار من در حوزه دفاع مقدس نبوده و وقتی که صحبت این آلبوم شد با کمال میل پذیرفتم. موضوع این آلبوم خیلی ویژه بود و در مورد اسوههای صبر و مقاومت است. وقتی وارد این حوزه شدم متوجه شدم جای بیشتری برای کار دارد و توجه کمتری بخصوص در موسیقی و ترانه شده است.

وی افزود: سرودن اشعار این آلبوم دو ماه به طول انجامید. قبل از این آلبوم در حوزه پاپ و با احسان خواجهامیری فعالیت داشتم ولی علاقه من به موضوع دفاع مقدس باعث شد که این اشعار را به رشته تحریر درآورم.

امیر پیرنهان در خصوص دینی که اهل قلم بر گردن دارند، افزود: وقتی توانایی داریم دینی بر گردن ماست و این دین بر قلم من بود و اگر باز هم در این حوزه به من پیشنهادی شود با کمال میل میپذیرم. در این آلبوم با ترانه «خانوم کوچولو» و «کپسول اکسیژن» بیشتر ارتباط برقرارکردم.

قطعه زیر «الگوی سوم» از آلبوم «هشت سالهای من» در خصوص استقامت زنان در دفاع مقدس خوانده است.

 

 

انتهای پیام/

{$sepehr_old_video_44766}
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار