حجت الاسلام تقوی در دومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت:

"مقاومت" پاسخ ملت ایران به شرارت‌ها و خیانت‌های دشمنان است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: دشمنان از هر نوع جنایتی که می‌توانستند نسبت به ملت به پا خاسته، موج روشنگر و بیدار کننده افکار عمومی جهان دریغ نورزیدند، اما ملت با یک عامل بسیار مهم پاسخ همه‌ی شرارت‌ها و خیانت‌ها را داد که آن مقاومت بود.
کد خبر: ۴۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ - 14April 2015

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین "سیدرضا تقوی" رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دومین جشنواره ملی اسوههای صبر و مقاومت اظهار کرد: دشمنان از هر نوع جنایتی که میتوانستند نسبت به این ملت به پا خاسته و این موج روشنگر و بیدار کننده افکار عمومی جهان دریغ نورزیدند، اما ملت با یک عامل بسیار مهم پاسخ همهی شرارتها و خیانتها را داد که آن مقاومت بود.

وی با بیان اینکه ملت ما از همان روز اول فریادش آن بود که حتی اگر شب و روز بر ما گلوله ببارد، ما در صحنه هستیم، خاطرنشان کرد: مردم به قدری در صحنه حاضر بودند که گفتند اگر امام فرمانده است، غسل شهادت میکنیم و از مرز و بوم کشورمان با خون خود حمایت میکنیم و این کار انجام دادند و در برابر توطئهها ایستادگی کردند.

تقوی با اشاره به اینکه انسانها در زندگی آرزوهایی دارند، گفت: همهی آرزوها یک کلید دارد که قفل رسیدن به آنها را باز میکند و آن کلید صبر و مقاومت است و انبیا اگر این خصلت را نداشتند در صحنههای رسالت موفق نمیشدند.

وی با تاکید بر اینکه صبر و مقاومت رمز پیروزی است، خاطرنشان کرد: کسانی را که قلههای موفقیت را فتح کردند در سایهسار صبر و مقاومت بودند.

تقوی با اشاره به سخن لقمان به فرزندش یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکرف ترویج و تبلیغ ارزشهای انسانی و دینی مخالفان را برمیانگیزد اما جواب همهی مخالفتها از صحنه خارج نشدن و ایستادن است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: اینجاست که صبر، بزرگترین عامل برای این است که دشمن را از صحنه خارج کنیم.

وی با بیان اینکه صبر و مقاومت آثار تربیتی فراوانی دارد، تصریح کرد: هرچه انسان در میدان مبارزه و در فراز و نشیب و مشکلات زندگی مقاومت کند، قدرت بیشتری مییابد و قویتر میشود.

تقوی در ادامه سخنان خود افزود: اشرافی گری و لذتجویی و عیاشی روح انسان را ضعیف میکند.

وی تصریح کرد: رمز اینکه روستازادگان موفق میشوند این است که در سختیها و گرفتاریها زندگی کردند و روح محکمی یافتند، همچون درختانی که در بیابان قد میکشند و چوب محکمتری دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: مقاومت روح انسان را تقویت میکند و جنبه تربیتی دارد. هرچه مشکلات انسان مومن بیشتر شود او قویتر میشود. دوستان خدا از بلاها استقبال میکنند و بلاها که همان آزمایشها هستند درجه انسان را بالا میبرند.

تقوی با بیان اینکه برترین اعمال، سختترین اعمال است، خاطرنشان کرد: در برابر دشمنان و تهاجم فرهنگی مقاومت کنید و تسلیم نشوید. تسلیم شدن خاصیت روانهای ترسو و مضطرب است.

وی اظهار کرد: مردم ما در برابر آمریکا ایستادهاند و در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی تسلیم نشدیم و بهترین عزیزانمان را تقدیم اسلام کردیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه امروز ایران یک ابرقدرت جهانی است، یادآور شد: در مذاکرات در یک طرف دیپلماتهای ما نشستند و طرف دیگر قدرتهای سلطهگر. نماینده ملت ما نیز محکم حرف میزند چراکه ملت ایستادهاند.

تقوی خطاب به خانوادههای شهدا خاطرنشان کرد: شما خانوادههای شهدا، ایثارگران و نیروهای رزمنده نشان دادید که ایستادهاید و این عامل پیروزی است.

وی در پایان گفت: نترسیم، نلرزیم و قوی باشیم. ما ملت در صحنه ایستادهایم و باید از آرمانهای شهدا دفاع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها