سردار دهقان در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان:

دریای خزر نباید به منطقه‌ای برای رقابت تسلیحاتی تبدیل شود/ آمادگی ایران برای تأمین تجهیزات مورد نیاز ارتش آذربایجان

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کشورمان برای ارتقای سطح روابط دفاعی و تأمین تجهیزات مورد نیاز ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد و با اشاره به اهمیت دریای خزر گفت: خزر نباید به منطقه‌ای برای رقابت تسلیحاتی تبدیل شود.
کد خبر: ۴۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ - 20April 2015

دریای خزر نباید به منطقه‌ای برای رقابت تسلیحاتی تبدیل شود/ آمادگی ایران برای تأمین تجهیزات مورد نیاز ارتش آذربایجان

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی «سپهبد ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است، با «الهام علی اف» رئیسجمهور آذربایجان دیدار و پیرامون مسائل مهم دو جانبه، منطقهای و بینالمللی گفتوگو کرد.
 
در این دیدار سردار دهقان با ابلاغ سلامهای گرم رئیسجمهور اسلامی ایران به رئیسجمهور آذربایجان با اشاره به اشتراکات فراوان مذهبی، تاریخی ایران و آذربایجان، اراده سیاسی قوی رهبران دو کشور در توسعه مناسبات را ضمانت بسیار خوبی برای اجرای توافقات و ترسیم افق آینده همکاریها دانست.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور از یک ژئوپلیتیک مشترک برخوردار هستند و منافع و تهدیدات مشترک آنان لزوم توسعه همکاریهای همهجانبه را بیشازپیش افزایش داده است.
 
سردار دهقان با بیان اینکه آذربایجان در سیاست خارجی و دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژهای برخوردار است و ظرفیتهای فراوانی برای افزایش تعاملات و همکاری دو کشور بهویژه در حوزه دفاعی و نظامی وجود دارد؛ آمادگی کشورمان را برای ارتقای سطح روابط دفاعی و تأمین تجهیزات مورد نیاز ارتش آذربایجان اعلام کرد.
 
وزیر دفاع کشورمان، با تبیین راهبرد آمریکا برای در تنگنا قرار دادن امنیتی و ژئوپلیتیک کشورهای منطقه از طریق، ایجاد بحرانهای طراحی و مدیریت شده و ائتلافهای آشکار و پنهان گفت: تهاجم نظامی عربستان به یمن که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته در همین راستا است، که منجر به افزایش وخامت و پیچیدهتر شدن وضعیت خاورمیانه شده است.
 
سردار دهقان با اشاره به طرح ۴ مادهای جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به بحران یمن گفت: حمایت کشورهای اسلامی از این طرح که شامل برقراری آتشبس فوری، ارسال کمکهای انسان دوستانه، گفتوگوهای یمنی - یمنی و تشکیل دولت فراگیر میباشد، راه حل بحران و جلوگیری از خونریزی در این کشور است.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، همچنین با اشاره به برنامه تروریستهای تکفیری برای توسعه وضعیت کنونی خود در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز گفت: تلاش کشورهای منطقه برای همکاری و تعامل جدی بهمنظور مقابله با تروریسم میتواند جلوی نفوذ و توسعه آنان را گرفته ضریب امنیتی منطقه را افزایش دهد.
 
سردار دهقان از دریای خزر بهعنوان دریای صلح و دوستی یاد کرد و گفت: دریای خزر نباید به منطقهای برای رقابت تسلیحاتی تبدیل شود.
 
وی تاکید کرد کلیه مسائل دریای خزر صرفاً توسط کشورهای ساحلی و از طریق مذاکره و مسالمتآمیز قابل حلوفصل است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها