سردار دهقان در دیدار با وزیر صنایع جمهوری آذربایجان:

تبادل تجربیات صنایع دفاعی میان ایران و آذربایجان همکاری‌های فنی نظامی را ارتقا می‌دهد

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با دعوت از وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان برای سفر به تهران گفت: تبادل تجربیات صنایع دفاعی دو کشورمی تواند سطوح همکاری‌های فنی نظامی را ارتقاء بخشد.
کد خبر: ۴۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ - 21April 2015

تبادل تجربیات صنایع دفاعی میان ایران و آذربایجان همکاری‌های فنی نظامی را ارتقا می‌دهد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، جمال یاور اف وزیر صنایع دفاعی آذربایجان با سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در باکو به سر میبرد دیدار و پیرامون توسعه همکاریهای دفاعی میان دو کشور گفتگو کرد.

در این دیدار سردار دهقان اظهار داشت مزیتهای بسیار خوبی برای توسعه و گسترش بیش از پیش همکاریهای میان دو کشور وجود دارد که باید طرفین در راستای ارتقاء توان دفاعی و فناورانه خود از آن بهرهبرداری کنند.

سردار دهقان گفت: ما آذربایجان را کشوری مستقل، پیشرفته و با اقتدار میخواهیم و به حمدالله این روند در این کشور مشهود است.
 
وی با اشاره به قابلیتها و ظرفیتهای فراوان وزارت دفاع کشورمان در حوزههای مختلف بر سرعت دادن به روند همکاریهای میان ایران و آذربایجان تاکید کرد.
 
سردار دهقان با تشریح توانمندیهای صنایع و شرکتهای وزارت دفاع کشورمان خاطرنشان کرد: تنوعبخشی به همکاریهای فیمابین موجبات تقویت اعتماد بیشتر و زمینه همکاریهای تکمیلی بالاتر در مسائل دو جانبه منطقهای و بینالمللی را فراهم میکند.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با دعوت از وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان برای سفر به تهران گفت: تبادل تجربیات صنایع دفاعی دو کشورمی تواند سطوح همکاریهای فنی نظامی را ارتقاء بخشد.
 
در این دیدار نیز وزیر صنایع دفاعی آذربایجان طی سخنانی از کشور آذربایجان و ایران به عنوان دو کشور دوست و برادر یاد کرد و گفت: حافظه تاریخی ملت آذربایجان هیچگاه ایران را بهعنوان اولین کشوری که استقلال آذربایجان را به رسمیت شناخت فراموش نمیکند.
 
وی گفت آذربایجان بهسرعت در حال پیشرفت بوده، و تداوم و تسریع آن نیازمند همکاری با کشورهای مختلف بهویژه همسایگان است.
 
وزیر صنایع دفاعی آذربایجان با اشاره به سفر قبلی خود به ایران و امضای یک پروتکل همکاری گفت: تداوم این همکاریها به نفع منافع دو کشور، تقویتکننده قدرت دفاعی و موجب آرامش و گسترش امنیت و ثبات در منطقه است.
 
وی ابراز امیدواری کرد سفر سردار دهقان به باکو منجر به افزایش سطح همکاریهای دو کشور در زمینههای دفاعی، نظامی و فنی شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار