حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

اخلاق مهمترین رکن انتخابات

حفظ وحدت و اخلاق‌مداری طبق فرمایشات همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در این وادی انتخابات کمک می‌کند تا این آزمایش سخت به سرانجام برسد.
کد خبر: ۴۵۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 24May 2021

اخلاق مهمترین رکن انتخاباتگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- فرشته حاجی‌زاده؛ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری  در هر کشوری مظهر بالندگی و رشد آن کشور است. وحدت، اخلاق و همبستگی در این اتفاق بزرگ دست به دست هم می‌دهند تا یک ملت را به وادی آزمایشی سخت بکشند.

انتخابات در هر دوره ای شور و نشاط زیادی بین افراد و مردم یک کشور به پا می‌کند و کاندیداها را به تب و تاب رقابت می‌کشاند. نامزدهای انتخاباتی یکی پس از دیگری با دغدغه های متفاوت پا در این عرصه می‌گذارند و برای دستیابی به جایگاه ریاست جمهوری، ثبت‌نام می‌کنند و خودشان را به دست تقدیر و انتخاب مردم می‌سپارند.

اما در این میان آن چیزی که از اهمیت زیادی برخوردار است، اخلاق و اخلاق‌مداری است که اگر این خصلت در کسی وجود نداشته باشد، دیگر انتخاب او معنی ندارد.

ایران نیز در این روزها در تب و تاب انتخابات است افراد مختلف از جناح‌ها و حزب‌های مختلف برای ثبت‌نام آمده اند و هر کدام منتظر رای شورای نگهبان هستند تا ببینند در این عرصه ی رقابت چه کسانی می‌مانند و چه کسانی رد می‌شوند؛ که البته آنهایی هم که نمی‌مانند بنا به خصلت اخلاق‌مداری باید از دیگر کاندیداها حمایت کنند.

حال که چشم کشورهای معاند به نظام ماست نباید رفتارهای ضد اخلاقی از خودشان بروز دهند و باید با حفظ وحدت و اخلاق‌مداری طبق فرمایشات همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در این وادی کمک کنند تا این آزمایش سخت به سرانجام برسد.

مردم نیز باید بصیرت داشته باشند، اخلاق و وحدت و همبستگی را در همه‌ی زمینه‌ها حفظ کنند.

هر چه ارزش‌های اخلاقی در کشور بروز و ظهور پیدا کند اثرگذارتر خواهد بود و قطعا انتخابات هم پرشورتر برگزار خواهد شد.

در این چند روز باقی مانده ثبت نام کننده‌ها به مبانی و اصول احترام بگذارند آنها نباید به دنبال شانتاژ کردن طرفدارانش و وارد کردن خسارت دوباره به نظام باشند چرا که در این سال‌ها نظام جمهوری اسلامی به خوبی نشان داده که در آخر این روسیاهی است که به زغال خواهد ماند.

ملت نیز گوش به فرمان ولی باشند شاخصه‌های انتخاباتی را دنبال کنند و به دنبال شرکت حداکثری به دور از جنجال باشند، مبانی را فراموش نکنند، در عین حال که از کاندیدایی طرفداری می‌کنند به دنبال تخریب دیگر نامزدها نباشند، زیرا باید یادمان باشد که این روزها می‌گذرد اما نتیجه‌ی کارهایی که انجام دادیم به خود ما باز خواهد گشت پس اخلاقیات را در هر زمینه‌ای رعایت کنیم.

انتهای پیام/ ۸۰۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار