روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت دفاع:

ساخت ناوشکن «دنا» و ناو مین‌شکار «شاهین» نشانه خودکفایی و خوداتکایی در نیروهای مسلح است

رئیس جمهور با بیان اینکه ناوشکن دنا آماده اجرای انواع ماموریت‌ها را دارد، گفت: ساخت این ناوشکن و ناو مین‌شکار شاهین نشانه استمرار ارتش و نیروهای مسلح در راه خودکفایی و خوداتکایی است.
کد خبر: ۴۶۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ - 14June 2021

ساخت ناوشکن «دنا» نشانه خودکفایی در نیروهای مسلح استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در آیین بهره‌بردار از طرح‌های ملی وزارت دفاع که به صورت (ویدئو کنفرانس) برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای ما ملت ایران، نیروی دریایی ارتش و همه نیروهای مسلح روز بسیار خوبی است که صنایع دفاع کشور با دست خودش ظرف هشت سال توانست از آغاز تا پایان یک ناوشکن (دنا) را بسازد و آن را به بهره برداری برساند.

وی با بیان اینکه این ناوشکن آماده اجرای انواع ماموریت‌ها را دارد، گفت: از تلاش‌های پیگیر نیروهای مسلح برای خوداتکایی و خودکفایی تشکر می‌کنیم؛ ساخت این ناوشکن نشانه استمرار ارتش و نیروهای مسلح در راه خودکفایی و خوداتکایی است.

روحانی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش هموراه و از آغاز انقلاب و تا کنون یکی از نیروهای پر توان بوده و در جنگ تحمیلی ظرف ماه‌های اولیه جنگ توانست به طور کلی نیروی دریایی عراق را منهدم کند، گفت: نیروی دریایی و نیروی هوایی تنها نیروهایی بودند که در در ماه‌های پایانی جنگ مستقیم با آمریکا وارد جنگ شدند.

رئیس جمهور افزود: همه اقیانوس‌ها امروز محل فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش هستند؛ امروز می‌‎بینیم نیروی دریایی از دریای عمان حرکت می‌کند اقیانوس هند را پشت سر می‌گذارد و در اقیانوس هند را طی می‌کند و قادر است بدون اینکه در بندری پهلوگیری کند با خودکقایی و لجستیک همراه آب‌های بین‌المللی را بپیماید که این قدرت نیروی دریایی و نیروهای مسلح را به دنیا نشان می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت در خدمت مردم ایران و نیروهای مسلح است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم علی‌رغم سه سال و نیم جنگ اقتصادی تحمیلی ملت ما سروقامت است و دولت با تمام توان مقاومت می‌کند و توانسته نیازهای ضروری مردم و نیروهای مسلح را تامین کند.

هیچ فشار و جنگی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ما را بگیرد

روحانی ادامه داد: اگر قدرت، آموزش و تجهیزات کامل نباشد و دولت قدرتمندی وجود نباشد که نیروهای مسلح را پشتیبانی لجستیکی و مالی کند، نیروهای مسلح موفق نخواهد بود. علی رغم سه سال و نیم جنگ تحمیلی اقتصادی، ملت ما سرو قامت ایستاده و دولت مقاومت می‌کند و نیازهای ضروری مردم و نیروهای مسلح را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: این دولت قدرتمند در کنار مردم غیور با رهبری شجاع و فرهیخته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران کرونا و تحریم، دست از توسعه و تحول برنداشته است. امروز شاهد افتتاح دو ناو هستیم که در طول هشت سال اخیر ساخته شده است که نشان می دهد هیچ فشار و جنگی نمی تواند جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در کنار سواحل مکران، بندر جاسک و چابهار را توسعه داده است و گاز را به اقصی نقاط این مناطق فرستاده است. این دولت توانسته است آب شیرین را به چند استان انتقال دهد، شاهد آبادانی شرق و غرب کشور هستیم و امروز بندر جاسک بندر صادراتی نفت خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: خوشحالم که در طول این هشت سال قدرت پدافند هوایی ایران از هر زمان دیگر برتر و بالاتر شده و آنچه مورد نیاز کشور بود در این حوزه با تلاش دیپلماتیک حل شد و S-300 وارد کشور شد؛ مدرنترین سلاح های پدافند هوایی در طول این مدت ساخته شد و توان موشکی ما بسیار قوی تر از سابق شد و توانستیم در زمینه نیروی دریایی ناوچه ها، زیردریایی ها و موشک‌های مورد نیازشان را بسازیم از جمله موشک‌های کروز دریایی که از 300 کیلومتر به 1000 کیلومتر رساندیم.

وی گفت: قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح، صرفا برای بازدارندگی و دفاع پشیمان کننده است و هیچگاه دولت جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح قصد تجاوز به هیچ کشوری نداشته و ندارند و به همسایگان بسیار با صراحت اعلام میکنیم قدرت نیروهای مسلح ما پشتیبان و حافظ صلح شما هم هست و علیه شما نیست. اگر ما نیروی دریایی قدرتمندی در خلیج فارس و دریای عمان داریم، حافظ امنیت این مناطق است. جمهوری اسلامی ایران بعنوان قدرتی است که امنیت منطقه را برای خود و برای همسایگان خود تضمین می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه ارتش مدافع استقلال و حاکمیت کشورهای منطقه است و جهانیان دیدند که در منطقه هرجا تروریست‌ها خواستند حضور و حاکمیت پیدا کنند، این نیروهای مسلح ایران بودند که به درخواست دولت آن کشورها به یاری آنها شتافتند، خاطرنشان کرد: ما برای دفاع از کشورمان نه نیازمند سلاح های کشتار جمعی هستیم و نه به دنبال آن هستیم و این فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که این نوع سلاح ها را خلاف معیارها و موازین اسلامی دانستند و ما خودمان قربانی سلاح های کشتار جمعی هستیم. ما دنبال توانمندی هسته‌ای، هوایی، فضایی، موشکی برای صنعت داخلی خودمان هستیم. قدرت هسته ای ما برای ساخت سلاح هسته ای نیست و آمریکا و اروپا این را به خوبی بدانند وبفهمند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما قادر به غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم هستیم و در دولت دوازدهم برای اولین بار در تاریخ غنی‌سازی 63 درصد انجام دادیم،‌ گفت: اگر روزی نیاز داشته باشیم به غنی‌سازی بالاتر همان روز آن کار را می کنیم. غنی سازی ما برای نیازمندی های کشورمان در بخش های پزشکی و در بخش های صنعت، انرژی و ... است.

وی گفت: دیدید که بزرگترین قدرت نظامی دنیا یعنی آمریکا آن روزی که لازم بود، پهپادش را سرنگون کردیم و آن روزی که لازم بود پایگاهش را موشک باران کردیم و این توانمندی نیروهای مسلح غیور است. ما قصد جنگ و تنش نداریم، اما در عین حال در برابر متجاوزان سر فرود نمی آوریم.

روحانی با اشاره به دور جدید مذاکرات در وین، عنوان کرد: امروز در مذاکرات وین به خوبی روشن شده است که اگر آمریکایی ها و 5+1 به تمام تعهدات خودشان عمل کنند، بلافاصله جمهوری اسلامی ایران هم بعد از راستی آزمایی به تعهدات خود عمل می کند؛ آنها منطق جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته‌اند و آن چند مورد باقی مانده را هم بپذیرید تا جهان و منطقه ما شاهد رشد و تعامل بیشتر باشد.

بر اساس این گزارش، صبح امروز و با دستور رئیس جمهور ناوشکن «دنا» و ناو مین‌‌شکار «شاهین» به نیروی دریایی ارتش الحاق شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها