فرمانده نیروی دریایی ارتش:

اخراج آمریکا از منطقه در پی افزایش توان دریایی ایران/ «دنا» آماده انجام مأموریت در آب‌های دور است

دریادار خانزادی از آمادگی ناوشکن «دنا» برای حضور در آب‌های دور و بین‌المللی خبر داد و گفت: رشد تصاعدی نیروی دریایی در گام دوم انقلاب اسلامی، متضمن زدودن ترتیبات امنیتی تفرقه‌انگیز استکبار جهانی و بیرون راندن آن از منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ - 14June 2021

ناوشکن «دنا» آماده حضور در آب‌های دور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (دوشنبه) در مراسم الحاق ناوشکن «دنا» و ناو مین‌شکار «شاهین» که در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش (بندرعباس) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند بزرگ را شکرگزاریم که در مسیر چهار دهه حرکت پرشتاب مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید، شاهد توفیقات و افتخارات غرورآفرین ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه نیروی دریایی در دفاع از کیان ایران اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب بوده‌ایم و اکنون در گام دوم انقلاب و در مرحله تمدن‌سازی آن شاهد خلق حماسه‌ای دیگر از جنس استقلال، خودکفایی و تولید توان رزم برای تقویت و استحکام امنیت بومی و تمام‌ایرانی هستیم.

وی افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی «دنا» این آرایه دفاعی پیچیده که حاصل سال‌ها انباشت دانش، تجربه، زیرساخت و فناوری‌های ساخت آرایه‌های دفاعی و از همه مهمتر اراده فرزندان ایران اسلامی است، امروز به عرصه ظهور رسیده و آماده است که عازم مأموریت محوله در اقیانوس‌ها و دریا‌های آزاد، جایی که خطوط مواصلاتی دریایی کشور امتداد یافته است، به‌ویژه خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ شود و با این حضور امنیت‌آفرین و راهبردی، آن‌گونه که مقام معظم رهبری تدبیر فرموده‌اند، مظهر اقتدار و اراده ایران اسلامی در دریا باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: این مجاهدت خاموش و جریان پیوسته تولید تجهیزات پیچیده دفاعی که در دهه‌های متوالی در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز و به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امتداد داده شده در کمال خودکفایی و زیرفشار‌های مختلف حاصل شده است و می‌رود تا با اتکا به ظرفیت‌های ملی، نیروی دریایی جوان و انقلابی را از نسل تجهیزات آرایه‌ای قدیمی به نسل تجهیزات بومی تجهیز کند؛ تسلیحاتی که توسط کارکنان نیروی دریایی این نسل جوان مؤمن، دانا و پر انگیزه و با استقلال کامل امنیت دریا‌های اسلامی و دریا‌های مجاور را تحکیم و تضمین کرده است و با توکل به خداوند متعال و همگرایی منطقه‌ای، امنیت جمعی را برای منطقه و جهان به ارمغان خواهد آورد.

وی تأکید کرد: این توفیق بزرگ به لطف خداوند متعال، هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و به برکت انقلاب و همگرایی‌های ملی توأم با ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» حاصل شده است و می‌رود تا آینده روشنی از ایران بزرگ، ایران اسلامی و ایران تاریخی را در امر دریا ترسیم کند.

امیر خانزادی عنوان کرد: امروز حضور پیوسته و باصلابت ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر دریا‌های تحت حاکمیت کشور، در خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ، امنیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در یکی از مسیر‌های پرمخاطره دریایی تحکیم کرده است و این پیوستگی حضور اثربخش مؤید توسعه ظرفیت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اثرگذاری در مقیاس جهانی است.

وی افزود: همزمان حرکت الهام‌بخش و اقتدارآفرین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن تمام‌ایرانی «سهند» که در آذر ۹۷ به ناوگان نیروی دریایی ملحق شد و در این مدت بیش از ۴۰۰ روز دریانوردی اقیانوسی داشته و ناوبندر «مکران» این بندر متحرک و پایگاه دریایی مجهز در اقیانوس اطلس که نمایش توانایی‌های علمی، فناوری و نظامی فرزندان این مملکت است و پرچم پر افتخار ایران اسلامی را برای اولین بار در آب‌های آزاد این اقیانوس به اهتزاز درآورده، استکبار جهانی را دستپاچه و وحشت‌زده کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: برون‌داد این دستپاچگی استکبار، محاسبات غلط و برآورد‌های اشتباه از این حضور مقتدرانه است. این حضور الهام‌بخش بر خلاف حرکت زورگویانه استکبار جهانی در اقصی‌نقاط جهان، نه برای جنگ و تعدی، بلکه با پرچم افراشته ایران اسلامی، برای صلح و امنیت و ارتباط و همکاری با دوستان و کشور‌ها و ملت‌های آزاد جهان است. این حضور معنادار، نمایشی از حرکت تمدنی جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب است که با اراده و صلابت جوانان ایرانی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محقق شده و رعب و وحشت را در دل مستکبران و زورگویان عالم ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: همان‌طور که فرماندهی معظم کل قوا فرموده‌اند، دریا‌های آزاد جهان متعلق به تمام ملت‌هاست. این که جوانان یک کشور بتوانند در دریا‌های آزاد و جهان را به زیر سلطه خود بکشانند، این قدرت است. نفس حضور در دریا قدرت است و امروز این اقتدار به برکت انقلاب و با همت جوانان ایرانی محقق شده و چشم‌انداز‌های روشنی از خیزش تمدن ایرانی - اسلامی را به سوی تمدن دریایی ایرانی و اثرگذاری بر سازه قدرت دریایی جهان نمایان ساخته است.

دریادار خانزادی تأکید کرد: این نقطه آغازی است که قطعاً سنگ بنا‌های اساسی آن قدرت و توان تولید آرایه‌های دریایی اقتدارآفرین همچون ناوشکن جماران، دماوند، سهند، دنا و مین‌شکار شاهین است که به دست توانمند صنعتگران ایرانی در مجموعه‌های دفاعی ساخته شده و با اقتدار کارکنان توانمند زبده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این جوانان انقلابی و بصیر به خدمت گرفته می‌شود و اراده بزرگ ملت ایران اسلامی را در دریا تحمیل می‌کند.

وی گفت: حضور در دریا‌های آزاد به نمایندگی از ملت ایران، حق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در این ارتباط هیچ نهیبی را نپذیرفته و زیر بار هیچ زورگویی قلدرمآبانه‌ای نخواهد رفت. حرکت مقتدرانه ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریا‌های آزاد با رعایت حقوق بین‌الملل دریا‌ها تابعی از سیاست‌های دفاعی کشور است که از سوی فرماندهی معظم کل قوا ابلاغ و جاری می‌شود و در اجرایی شدن آن نداجا جان‌برکف و راسخ ایستاده است.

دریادار خانزادی تصریح کرد: این ظرفیت‌ها که رشد تصاعدی نیروی دریایی در گام دوم انقلاب را نوید می‌دهد، متضمن زدودن ترتیبات امنیتی تفرقه‌انگیز استکبار جهانی و بیرون راندن آن از منطقه خواهد بود و با این روند قطعاً مجموعه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشادوش یکدیگر امنیت جمعی را در منطقه بیش از پیش تضمین می‌کنند و برای این کار حضور هیچ نیروی فرامنطقه‌ای را نپذیرفته و تحمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار