رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در اختتامیه هنرواره ملی «روایت جهاد»:

«جهاد امید» ریشه‌ای‌ترین جهاد از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام قمی ریشه‌ای‌ترین جهاد از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را «جهاد امید» دانست و گفت: بی‌شک کسانی هستند که به اندازه کافی انگیزه برای ناامید کردن مردم دارند.
کد خبر: ۴۶۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ - 06July 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین اختتامیه هنرواره ملی «روایت جهاد» با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط پیش رو به جهاد امید اشاره می‌کنند، اظهار داشت: ایشان معتقدند که ریشه‌ای‌ترین جهاد و در صدر آنها جهاد امید است. بی‌شک کسانی هستند که به اندازه کافی انگیزه برای ناامید کردن مردم دارند.

قمی ادامه داد: از نگاه رهبر انقلاب اسلامی ایران سال گذشته سال بروز فضائل مردمی در ایران بود. حتما کسانی نمی‌خواهند مردم چنین تصویری از خود داشته باشند. مردمی که اهل ازخودگذشتگی، جهاد و فداکاری هستند باید تصویر واقعی خود را ببینند. قطعا دشمنان ملت ایران نمی‌خواهند چنین تصویری از مردم دیده شود. آنها در مسیر ارائه یک روایت مخدوش از هویت سترگ انسان ایرانی هزینه‌های بسیار می‌کنند. جای دوربین سید مرتضی آوینی و قلم مرتضی سرهنگی اینجا خالی است که این مجاهدت‌ها را هنرمندانه به تصویر بکشد.

«جهاد امید» ریشه‌ای‌ترین جهاد از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است

قمی افزود: در تحلیل عناصر مفهومی جهاد، یک عنصر را به عنوان جهاد فی‌سبیل‌الله می‌گویند که بر اساس آن اگر یک جهاد حرکت جبهه حق را برابر باطل تقویت کند به جهاد فی‌سبیل‌الله تبدیل می‌شود. فضیلتی در جهاد فی‌سبیل‌الله است که خط مقدم جبهه حق را یک قدم جلوتر می‌برد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: امروز خط مقدمِ نبرد تمدن گفتمان فرهنگی ما در مورد روایت جهادی از فضائل مردم فرهیخته و مجاهد ایران را می‌توان در خانواده‌های مدافع سلامت یافت. خانواده‌هایی که شهدایی را در این راه تقدیم کرده‌اند و ما با افتخار و به احترماشان دست به سینه می‌گذاریم و مقابلشان می‌ایستیم.

«جهاد امید» ریشه‌ای‌ترین جهاد از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است

قمی در ادامه گفت: باید باطن نیرومند این جامعه را به نمایش گذاشت، چراکه همین امر خودش امیدآفرین است. از همه بانیان راه‌اندازی هنرواره روایت جهاد قدردانی می‌کنم که تلاش کردند تا مجاهدت‌های جهادی این روزهای ایران روایت شود. روایت این مجاهدت‌ها خودش به نوعی جهادی عظیم است.

وی در پایان گفت: ما هم مجاهدین عرصه سلامت و هم راویان مجاهدت‌های مجاهدین عرصه سلامت را داریم که جانشان را کف دست گذاشتند تا اقدامات مهم و امید‌بخش جهادگران سلامت را ثبت و به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها