رئیس کمیسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس:

مجازات‌های سنگین در انتظار دستگاه‌هایی که طرح جوانی جمعیت را اجرا نمی‌کنند

بانکی‌پور گفت: طرح جوانی جمعیت طرح امید بخشی است و ضمانت اجرایی سنگینی دارد برای عدم اجرای طرح جوانی جمعیت مجازات‌های سنگین پیش بینی شده است.
کد خبر: ۴۶۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ - 12July 2021

مجازات‌های سنگین در انتظار دستگاه‌هایی که طرح جوانی جمعیت را اجرا نمی‌کنند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح جوانی جمعیت درمورد طرح جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی با برنامه رادیویی گفتگو کرد.

بانکی‌پور با بیان اینکه موانع اقتصادی و معیشتی و بحث ادامه تحصیلات از عوامل کاهش جمعیت است گفت: مسائل فرهنگی و بحث ازدواج و مسکن و سقط جنین از دیگر موضوعاتی است که به بحران جمعیت دامن زده است.

وی با اشاره به موضوع توسعه خوابگاه‌های متاهلی افزود: در زمینه مشکل مسکن تلاش می‌کنیم تا دانشجویان متاهل به راحتی بتوانند از خوابگاه‌های متاهلی برخوردار شوند.

بانکی‌پور ادامه داد: وزارت مسکن در طرح جوانی جمعیت برای خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم و بیشتر هستند زمین‌هایی با متراژ حدود ۲۰۰ متر در شهر‌های کوچک در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: واحد‌های مسکونی مرتبط با الگو‌های مسکن شهر در کلان شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در شهر‌های اطراف یا زادگاه پدر و مادر در نظر گرفته شده است.

بانکی‌پور گفت: در بسیاری از شهر‌ها زمین موجود است و در طرح جهش مسکن مجلس در مورد زمین تسهیلاتی را فراهم کرده ایم و سالیانه ۲۰۰. هزار نفر دارای فرزند سوم می‌شوند که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای عدم اجرای طرح جوانی جمعیت مجازات‌های سنگین پیش بینی شده است گفت: این طرح در بحث بهداشت و درمان نود درصد از هزینه درمان زوج‌های نابارور را تقبل کرده و برای هزینه‌های بارداری نیز با بیمه‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد.

بانکی پور گفت: در طرح جوانی جمعیت یارانه سه دهک پایین جامعه که دارای سه فرزند و بیشتر هستند سه برابر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح جوانی جمعیت طرح امید بخشی است و ضمانت اجرایی سنگینی دارد افزود: ستاد ملی در دولت تشکیل می‌شود تا بر اجرای طرح جوانی جمعیت نظارت کند. ما در حال حاضر اشکالات مطرح شده توسط شورای نگهبان را برطرف کرده ایم و با شروع دولت جدید این طرح اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها