مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع:

کشور‌های بسیاری خواهان به خدمت گرفتن تجهیزات تولیدی ایران هستند

امیر «خواجه‌فرد» صادرات را بخشی از دیپلماسی دفاعی کشور دانست و گفت: خوشبختانه کشور‌های زیادی امروزه خواهان به خدمت گرفتن بخشی از تجهیزات تولیدی در کشور ما هستند.
کد خبر: ۴۷۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ - 22August 2021

کشور‌های زیادی خواهان به خدمت گرفتن بخشی از تجهیزات تولیدی کشور ما هستند/ در صنعت دفاعی زنجیره تقاضا، طراحی، تامین، تولید و آموزش را کامل کرده ایمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «افشین خواجه‌فرد» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی تلویزیونی به مناسبت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی کشور، درباره پیشرفت‌های صنعت هوایی کشور، اظهار داشت: صنایع دفاعی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و ما خوشبختانه به دستاورد‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: صنعت هوایی به دلیل پیچیدگی‌ای که دارد و حضور در لبه فناوری، پیشرفت‌های آن بسیار قابل توجه است. خوشبختانه ما توانستیم انواع محصولاتی را که در اختیار داریم، استمرار عملیاتی آن‌ها را حفظ کنیم و ارتقاء توان عملیاتی آن‌ها را در برنامه خود داشته باشیم و تلاش شده با به‌کارگیری تمام ابزاری که در داخل کشور وجود دارد با تکیه بر توان داخلی به دستاورد‌های خوبی برسیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح گفت: محصولات تولیدی در کشور ما با توجه به توانمندی و توان داخلی برای پاسخ به تهدیدات موجود تولید و به‌کارگیری می‌شوند که از پیشرفته‌ترین دستاورد‌های اخیر که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، تولید انبوه پهپاد‌هاست.

امیر خواجه‌فرد تصریح کرد: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با توجه به پشتیبانی از نیرو‌های مسلح متناسب با نیاز آن‌ها تجهیزات و تسلیحات را تولید می‌کند.

وی با اشاره به تولید انبوه پهپاد‌های پیشرفته در سازمان صنایع هوایی کشور گفت: خوشبختانه توانستیم در عرصه پهپاد به دستاورد‌های بسیار خوبی برسیم و این تولیدات را به تولید انبوه برسانیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح در خصوص صادرات تجهیزات و تولیدات دفاعی نیز گفت: صادرات بخشی از دیپلماسی دفاعی کشور ماست که جزو برنامه‌های کشور است و خوشبختانه کشور‌های زیادی امروزه خواهان به خدمت گرفتن بخشی از تجهیزات تولیدی در کشور ما هستند.

امیر خواجه‌فرد ادامه داد: بحث صادرات محصولات دفاعی ما خوب پیش می‌رود و مشتریان ما برای خرید این تجهیزات نوبت می‌گیرند. صادرات می‌تواند برای ما ارزش‌آفرین باشد، اما چیزی که برای ما اهمیت دارد، بعد معنوی این موضوع است؛ یعنی کشوری که زمانی این تجهیزات به او نمی‌دادند، امروز به جایگاهی رسیده که می‌تواند صادرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: در صادرات ایران اهداف انسان‌دوستانه وجود دارد و ما صنایع متعارف و تجهیزات متعارفی که این کشور‌ها برای تامین امنیت خودشان لازم دارند را به آن‌ها صادر می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح در خصوص اینکه چرا در عرصه دفاعی به پیشرفته بسیار خوبی رسیدیم، اما در بخش‌های دیگر صنعتی نتوانستیم به موفقیت‌های مد نظر برسیم، گفت: ما در صنعت دفاعی زنجیره تقاضا، طراحی، تامین، تولید و آموزش را کامل کرده ایم؛ زیرا این صنایع می‌بایست کامل باشد و ما باید از این محصولات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل ناکامی‌ها در صنایع دیگر کامل نبودن زنجیر تولید است. اینکه بخشی از کار در داخل کشور انجام می‌شود و بخش دیگر آن یعنی ابتدا یا انتهای آن در کشور‌های دیگر است و از آنجا خریداری می‌شود از تکمیل زنجیره جلوگیری می‌کند و باعث مشکلات به وجود آمده می‌شود. خوشبختانه این مسائل در صنعت هوایی و صنعت دفاعی کشور وجود ندارد و باید زنجیره را به صورت کامل در داخل کشور و بدون نیاز به بیگانگان انجام دهیم.

امیر خواجه فرد عنوان کرد: ما در صنایع دیگر به صورت کامل نتوانستیم این زنجیره را کامل کنیم و به صورت نیم‌بند این عرصه‌ها ادامه پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح در خصوص ارتباط صنایع هوایی با دانشگاه نیز گفت: ما ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها داریم و در حوزه‌های که ورود کردایم، توانستیم نخبه‌ها را به‌کار بگیریم. این ارتباط مختص به دانشگاه نظامی نیست و با سایر دانشگاه‌ها در ارتباط هستیم و از همه تخصص و نخبگان که در علوم مختلف در دانشگاه تحصیل می‌کنند، استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار