معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

تجربه دفاع مقدس یک الگوی مؤثر برای پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب است

امیر سرتیپ فلاح با تصریح بر این موضوع که دستاورد‌های دفاع مقدس، محدود به این دوران نیست، گفت: تجربه دفاع مقدس می‌تواند یک الگوی مؤثر برای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب باشد.
کد خبر: ۴۸۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ - 26September 2021

تجربه دفاع مقدس یک الگوی مؤثر برای پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خداداد فلاح معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص نقش پیشران تجارب دفاع مقدس در تحقق اهداف عالی کشور، یکی از دستاورد‌های مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب را حفظ تمامیت ارضی و ثبات و امنیت در کشور دانست و اظهار داشت: در طول ۱۶۵ سال قبل در دوران پادشاهی قاجار تا پهلوی، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر متر از سرزمین ایران جدا شد.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس، علی رغم اینکه قریب به ۸۰ کشور مستقیم یا غیرمستقیم از عراق حمایت و پشتیبانی کردند و این کشور مورد حمایت دو ابر قدرت شرق و غرب قرار داشت، اما یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تصریح بر این موضوع که دستاورد‌های دفاع مقدس، محدود به این دوران نیست، اظهار کرد: تجربه دفاع مقدس می‌تواند یک الگوی مؤثر برای گام دوم انقلاب باشد، کما اینکه در طول این سال‌ها نیز از این تجربه استفاده شده است.

وی به استفاده از تجارب دفاع مقدس در تحقق اهداف عالی کشور اشاره و بیان کرد: خنثی سازی تهدیدات امنیتی پیرامونی یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های دفاع مقدس است. ایران در منطقه‌ای قرار دارد که در دو دهه گذشته کانون بحران‌های امنیتی بوده است. آمریکایی‌ها سال ۲۰۰۱ به افغانستان و سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کردند. در سال ۲۰۱۱ همچنین جنگ‌های نیابتی در منطقه راه افتاد.

سرتیپ خداد فلاح در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: نوآم چامسکی، اندیشمند آمریکایی اعلام کرده است هدف بوش و رامسفلد در حمله به افغانستان، صرفاً اشغال این کشور نبود و یک هدف بزرگ‌تر داشتند؛ آن‌ها می‌خواستند در غرب آسیا، امنیت محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را خدشه دارد کنند.

وی از شکست راهبرد آمریکا در منطقه گفت و تصریح کرد: بعد از گذشت ۲۰ سال نقشه‌های آمریکایی‌ها در منطقه شکست خورده است. آمریکایی‌ها نه از افغانستان بلکه از منطقه غرب آسیا شکست خوردند. دومینوی شکست‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا توسط محور مقاومت باعث شد آن‌ها افغانستان را ترک کنند و در حال ترک منطقه نیز باشند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها