متقی:

گسست در جهان اسلام، زمینه تضاد‌های منطقه‌ای را به وجود آورده است

عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم گفت: جهان اسلام همواره در وضعیت تعارض بوده و این گسست و تعارض در دو قرن گذشته زمینه تضاد‌های منطقه بیشتر و بیشتر را به وجود آورده است.
کد خبر: ۴۸۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ - 20October 2021

گسست در جهان اسلام، زمینه تضاد‌های منطقه‌ای را به وجود آورده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ابراهیم متقی عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم با تاکید بر تبیین هویت انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی که مورد توجه مخاطبین همایش قرار گرفته، مسئله مربوط به هویت و مقاومت است؛ بنابراین در بازنمایی انقلاب باید این نکته را در نظر گرفت که هویت از کجا شروع می‌شود. در بیانیه گام اول انقلاب اسلامی به مسائلی نظیر هویت به معنای اینکه ما کی هستیم و چی می‌خواهیم و باید با چه چیزی مقابله کنیم، پرداخته شده است.

وی افزود: به عبارت دیگر موزه انقلاب اسلامی اگر بخواهد به این بپردازد که در گفتمان خارجی چه دستاوردی داشته باید ابتدا هویت انقلاب اسلامی را تبیین کند. تبیین هویت از ارکان انقلاب اسلامی شروع می‌شود، هویت انقلاب اسلامی نیازمند این است که تبیین کنیم به دنبال چه چیزی هستیم و می‌خواهیم به چه مواردی بپردازیم.

متقی خاطرنشان کرد: جهان اسلام همواره در وضعیت تعارض بوده و این گسست و تعارض در دو قرن گذشته زمینه تضاد‌های منطقه بیشتر و بیشتر را به وجود آورده است. فلسفه تمدن سازی در گام دوم به این موضوع مرتبط است که چگونه می‌توان انسجام ایجاد کرد لذا همه نظریه‌های فرهنگی و تمدنی استفاده شده در آن با ساز و کار‌ها و روند‌هایی که بتواند انسجام را ایجاد کند، ارتباط مستقیم دارد.

وی در پایان یادآور شد: بنابراین سه مفهوم مربوط به تقویت مقاومت و نظریات تمدنی را باید به عنوان نشانه‌های بنیادین کار در آینده موزه انقلاب اسلامی مورد توجه قرار بگیرد البته در موزه به بحث مقاومت پرداخته شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار