سردار کارگر:

لزوم استفاده از زنان انقلابی در «آموزش و پرورش»/ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون «شهدا» است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات کشور، هدفگذاری دشمن در آموزش پرورش است گفت: در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی باید از زنان متعهد و انقلابی استفاده شود.
کد خبر: ۴۸۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 29September 2021

هدف گذاری دشمن در آموزش و پرورش آثار مخربی بر جای گذاشت/ آموزش و پرورش باید جایگاه زنان فعالی باشدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همایش «مهربانوی مقاوم» ویژه تجلیل از فعالان کارگروه‌های خانواده شهدا و ایثارگران با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

سردار کارگر در این همایش با بیان اینکه همه ما باید سرباز نظام باشیم و به این سربازی افتخار کنیم، اظهار داشت: این درجه‌هایی که به افراد در نیروهای مسلح اعطا شده نشانه‌ای است تا نظم رعایت شود؛ چون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را از شهدا، جانبازان و آزادگان گرفته است.

وی افزود: ما در جمهوری اسلامی و با وجود گذشت بیش از چهار دهه از آغار دفاع مقدس هنوز در ابتدای مسیر هستیم. بنابراین باید به دنبال تقویت اقتدار نظام اسلامی در تمامی عرصه‌ها باشیم، البته تا حدودی این مهم اتفاق افتاده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورایی در کشور بیان داشت: واقعه کربلا تازه بعد از عاشورا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شروع شد، ادامه مسیر هم توسط حضرت زینب (س) پیموده شد که آن‌هم به تأسی از حضرت زهرا (س)، مادر بزرگوارشان بود. وقتی وجود مبارک حضرت پیامبر (ص) از دنیا رفت کار حضرت زهرا (س) شروع شد و به میدان آمدند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور ما را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: ما باید قدر زنان کشورمان را بدانیم. زنان می‌توانند مسئولیت‌های بزرگی را برعهده بگیرند. در ناجا که مشغول فعالیت بودیم، مجموعه‌ای متشکل از زنان تشکیل دادیم و گفتیم شما تصمیم بگیرید و بگویید چه باید بکنیم، خود زنان باید بگویند چطور با زنان رفتار شود.

وی در ادامه با اشاره به هدفگذاری دشمن برای انحراف در آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور، هدفگذاری دشمن در آموزش پرورش است که توانسته تا حدودی نیز اثرات مخرب بگذارد. یکی از جا‌هایی که زنان ما باید حضور فعال داشته باشند آموزش پرورش است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگر قرار باشد انقلاب فرهنگی ما به آرمان‌های والای خود نزدیک شود باید به آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای بدهیم. فرزندان ما در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند، و در این روند تربیتی باید از زنان متعهد و انقلابی استفاده شود.

سردار کارگر اضافه کرد: اگر نقش زنان در دفاع مقدس و در انقلاب اسلامی از مردان بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. وقتی جنگ شروع شد می‌دیدم مادران و همسران چگونه کمک می‌کنند. مادر شهیدی دیدم که چهار فرزندش شهید شده و همسرش هم به شهادت رسیده بود، زنان اینگونه پای انقلاب اسلامی ایستادند.

وی با بیان اینکه با زنان و دختران امروز نمی‌توان مثل زنان و دختران اول انقلاب برخورد کرد، گفت: در جامعه امروز، باید برخورد با زنان را تغییر دهیم. همه این‌ها با محبت امکان‌پذیر است. تا می‌توانید محبت کنید. ائمه و پیامبر (ص) با محبت اسلام را نشر دادند. شنیده‌ایم امام حسین (ع) در روز عاشورا با لشکر دشمن چگونه و با چه محبتی صحبت کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رفتار توام با مهر و عطوفت را عامل جذب جوانان امروز دانست و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس افرادی به جبهه آمدند که حتی احکام اولیه را بلد نبودند. حاج قاسم سلیمانی بچه‌هایی را برای دفاع از حرم برد که بعضا در راه‌های دیگری بودند. آنان که در راه ما هستند را بایدحفظ و آنان که با ما نیستند را باید همراه کنیم.

در این مراسم، با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، مسئولین کارگروه‌های مادران، خواهران، همسران، و دختران شهدا و همچنین کارگروه همسران آزادگان، ضمن بیان خاطراتی از شهدای گرانقدر خویش به تشریح فعالیت کارگرو‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار