معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

اسناد شهدا در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد

سردار سلیمانی از دسترسی عموم مردم به اسناد شهدا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ارزش اسناد شهدا زمانی بیشتر می‌شود که ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشد و این بستر به‌زودی فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ - 11October 2021

اسناد شهدا در اختیار عموم مردم قرار می‌گیردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان لرستان با حضور در آئین رونمایی از مستند «در جستجوی یک سرباز» که در سالن حوزه هنری این استان برگزار شد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر تمامی شهدا به‌ویژه شش هزار و ۳۰۰ شهید استان لرستان اظهار داشت: شهدا همواره در دوران انقلاب و دفاع‌مقدس درخشیدند و آسمانی شدند. امروز شاهد هستیم که رسانه‌های بسیاری با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری علیه انقلاب و نظام اسلامی در حال فعالیت هستند و یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این موضوع استفاده از ابزار هنر برای نشر ارزش‌ها است. امروز باید فداکاری و حماسه‌های دوران دفاع‌مقدس به‌خوبی منتقل شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگره شش هزار و ۳۰۰ شهید لرستان را بستر و مرکز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ویژگی‌هایی که در قیام سرور و سالار شهدا بود در دفاع مقدس ما نیز بروز و ظهور پیدا کرد. اگر در دوران دفاع مقدس شهید فهمیده‌ها و شهید بهنام محمدی‌ها را داشتیم، امروز نوجوان شهید علی لندی را داریم که با ایثار و ازخودگذشتگی جان خود را فدا کرد و بار دیگر ایثارگری و ازخودگذشتگی را به بهترین شکل نشان داد.

سلیمانی همچنین در دیدار با حجت‌الاسلام‌ سید احمدرضا شاهرخی نماینده، ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به نقش سازنده رزمندگان لرستان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: فعالیت لشگر ۵۷ لرستان در منطقه حاج عمران و عملیات‌های بیت‌المقدس راهگشای رزمندگان بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ثبت خاطرات والدین معظم شهدا تأکید دارند گفت: ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی خانواده‌های معظم شهدا فعالیت راهبردی است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم ساخت مستند عملیات حاج عمران گفت: بمباران مدرسه فیاض‌بخش شهرستان بروجرد نیز که به دنبال آن ۶۸ دانش‌آموز شهید شدند سند جنایت جنگی صدام است که در این راستا مستندی تهیه می‌شود.

وی از دسترسی عموم مردم به اسناد شهدا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیون سند مربوط به شهدا توسط بنیاد شهید و ایثارگران جمع‌آوری شده که ۹ میلیون از این اسناد دیجیتالی است. ارزش اسناد شهدا زمانی بیشتر می‌شود که ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشد این بستر به‌زودی فراهم خواهد شد.

سلیمانی در پایان تأکید کرد: انقلاب اسلامی بر پایه ایثار و شهادت بنا نهاده شده است و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما وجود دارد بقای انقلاب اسلامی تضمین شده است.

حجت الاسلام شاهرخی نماینده، ولی فقیه در استان لرستان نیز با اشاره به شرایط ایثارگران این استان بر لزوم افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به این عزیزان تأکید کرد.

سیدمرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار گفت: استان لرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه سرود‌های حماسی دفاع‌مقدس است.

حسینی از تهیه مستند «زنگ آخر» با موضوع شهدای دانش‌آموز مدرسه شهید فیاض بخش بروجرد خبر داد و گفت: این مستند شهادت ۶۸ دانش‌آموز در بمباران مدرسه فیاض بخش بروجرد را به تصویر می‌کشد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این سفر با حضور در مرکز صداوسیمای لرستان با آرش احمدی، قائم‌مقام سیمای مرکز لرستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به تعامل خوب بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و صداوسیما گفت: پیش‌ازاین تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد و صداوسیما در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منعقد شده است که افزایش تعامل و هم‌افزایی این دو ارگان را در بحث فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال داشت.

سلیمانی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در خصوص خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: ایشان فرمودند «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست». پدر و مادر شهید مانند خود شهید هستند و باید تا فرصت باقی است نسبت به ثبت و ضبط خاطرات آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها