یادداشت/ میثم محمدپور لامع

نمایش عملی آموزه‌های دفاع مقدس در تقابل با «دزدی دریایی آمریکا»

مکتب دفاع مقدس در دل خود فرزندانی را پرورانده است که برای تقابل با خباثت و فتنه‌انگیزی استکبار جهانی هرگز تردید به خود راه نداده و همواره با اقتدار در برابر زورگویی آنها ایستاده‌اند.
کد خبر: ۴۸۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۵ - 06November 2021

نمایش عملی آموزه‌های دفاع مقدس در تقابل با «دزدی دریایی آمریکا»گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس‌ـ میثم محمدپور لامع؛ انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 با محوریت مبارزه با طاغوت در حالی به پیروزی رسید که همین رویه و محوریت اصلی را سرلوحه سیاست خارجی خود نیز قرار داد؛ سیاستی که مبنا را بر حمایت از مستضعفان و مبارزه با طاغوت جهانی قرار داد و در این راه، مبارزه‌ای بی‌امان و بی‌تعارف را با استکبار جهانی در پیش گرفت.

در مقایسه انقلاب اسلامی و دیگر انقلاب‌ها به وضوح درمی‌یابیم که اساس انقلاب اسلامی، پالایش حیات بشر از خباثت‌ها، استعمار و استثمار شدن توسط زورمندان زرمدار است؛ کسانی که با ثروت نامشروع خود همواره سعی در به بردگی کشیدن ملت‌ها داشته و دارند. در ادامه انقلاب اسلامی، رشادت‌ها و استقامت ملت ایران در عرصه سخت و طاقت‌فرسای «جنگ تحمیلی» به همگان از دوست و دشمن ثابت کرد که قاطبه ملت ایران برای دفاع از کیان کشور ریشه‌دار و اسلامی خود از هیچ قدرتی واهمه ندارند.

تقابل جدی، بی‌تعارف و سخت فرزندان سلحشور ملت ایران در ارتش و سپاه با خباثت‌ها و فتنه‌انگیزی‌های آمریکا در اقصی نقاط دنیا، خصوصا در خلیج فارس و دریای عمان درسی بزرگ به سایر ملت‌ها و دولت‌هاست تا بیاموزند در برابر خباثت‌های آمریکا و مزدورانش قد علم کنند، تا رهین این رشادت و مردانگی، دنیای امروز، جای امن‌تری برای بشر بوده و انسان‌های کمتری از خباثت قلدرهای جهانی آسیب ببینند.

دنیا همواره کنام قدرتمندان و افراد مقاوم بوده است؛ لذا هیچ کشور و ملتی نمی‌تواند آرزوی آرامش و آسایش را در سر بپروراند اما در جهت افزایش قدرت و اقتدار خود گام برندارد. در هیچ برهه‌ایاز تاریخ بشر، کسی با گفت‌وگو با قدرتمندان به نتیجه نرسیده است و اگر جایی کلام ملتی نفوذ یافته و به کرسی نشسته، به پشتوانه قدرتی بوده که دلیرمردانش ساخته‌اند.

امروز قدرت سخت جمهوری اسلامی چونان سپری محکم در برابر دشمنان از ملتی دفاع می‌کند که هشت سال در دفاع مقدس به صورت مستقیم و در باقی دوران به صورت غیرمستقیم برای آزادگی و سرفرازی خود از بهترین‌ جوانانش را فدا کرده است. شهدایی که هر کدامشان ستاره‌ای در آسمان تاریخ پر فراز و نشیب این مرز و بوم هستند. از این‌رو حمایت کامل و قاطعانه ملت ایران از فرزندان سلحشور خود گامی است که برای تضمین آینده بهتر کشور برداشته می‌شود تا کسی جرات نکند سرنوشت این مردم را بازیچه زیاده‌خواهی و زورگویی خود قرار دهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها