جبلی:

تحول رسانه ملی در دور جدید بر اساس هویت و عدالت خواهد بود

رئیس سازمان صداوسیما گفت: در دوره جدید مبنای تحول رسانه ملی بر اساس هویت و عدالت خواهد بود و هر دوی اینها هم نتیجه تاریخ پر فراز و نشیب تاریخ انقلاب اسلامی است که پشت سر گذاشتیم و هم چشم اندازی به آینده این پدیده است.
کد خبر: ۴۹۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ - 29November 2021

تحول رسانه ملی در دور جدید بر اساس هویت و عدالت خواهد بودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، در سخنانی گفت: درباره مستند هرچه بگوییم به همان اندازه سخت است که بخواهیم درباره واقعیت صحبت کنیم. بنابراین صحبت کردن درباره اهمیت مستندسازی دریایی از عمق مطالب است.

وی ادامه داد: در دوره جدید مبنای تحول رسانه ملی بر اساس هویت و عدالت خواهد بود و هر دوی اینها هم نتیجه تاریخ پر فراز و نشیب تاریخ انقلاب اسلامی است که پشت سر گذاشتیم و هم چشم اندازی به آینده این پدیده است.

جبلی بیان کرد: هر دوی این عبارت‌ها خلاصه زندگی مردم ما در دوره معاصر است و هویتی است که امروزه ایران اسلام و ایران انقلاب اسلامی را تشکیل داده و عدالتی که وجود دارد و چشم امید جامعه به محقق شدن آن است.

وی گفت: انچه از تقاطع دادن به حوزه مستند و شعار رسانه ملی می توان برداشت کرد این است که مستند کمک بسیاری به هر دو می کند و نگاه دقیق و مطالبه گر و روایت گر به حوزه ای است که از ان عدالت برمی خیزد. مستند محدود به یک عرصه و ژانر نیست و در هنرهای مختلف تجلی پیدا می کند.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: مستندساز چشم بینا و وفادار مردم و جامعه است. نکهبان وفادار و صادقی که به خوبی می بیند و نمایش می دهد. مستندساز از این جهت جایگاه مقدس و ارزشمند دارد. مقام معظم رهبری چهار دیدگاه را برای شما ذکر کردند و تصویری که از رسانه مای داشتیم دانشکاه بود و ایشان جهار جایگاه دانشگاه و اسایشگاه چشمو روح قرارگاه پراکندن امید در جامعه و آوردگاه مبارزه با امواج تحریف و فتنه گری و این چهار جایگاه که به زیبایی توصیف شده هر چهار جایگاه جایی است که مستندساز در آنها سنگر زده و هنرنمایی می کند. هم در نقش پراکنده کردن آگاهی تمدن و فرهنگ و هم در جایگاه قرارگاه پراکندن امید و جست وجو در لایه‌های پنهانی که نتوانستیم ببینیم اما با نیم نگاهی می توانیم به عظمت لایه‌ها نگاه کنیم و هم در جایکاه اوردگاه مبارزه با امواج تحریف و فتنه گری و چه بسیار مستندسازهایی که جان خودشان را در این راه گذاشتند.

وی ادامه داد: هم در جایگاه آسایشگاه چشم و روح و در هر چهار جایگاهی که در لسان ایشان در توصیف صداوسیما آمده مستندساز در بطن آنها قرار دارد و صاحب ایده تحولی است. ما آغوش بازی برای شما مستندسازان داریم و شما نگاه بینا دارید و به همه شما تبریک عرض می کنم.

وی در پایان سخنانش برای نادر طالب زاده مستندساز انقلابی آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار