دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اقدامات ارتش در حوزه مقابله با کرونا/ تقدیم ۱۴ شهید پرستار طی ۲ سال گذشته

اختصاص ۴۰ بیمارستان، ۴۵۰ درمانگاه و ایجاد ۸ بیمارستان دایمی تنفسی در سراسر کشور بخشی از اقدامات ارتش در حوزه مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۹۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰ - 11December 2021

اقدامات ارتش در حوزه مقابله با کرونا/ تقدیم ۱۴ شهید پرستار طی ۲ سال گذشتهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، پس از شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر قرارگاه پدافند زیستی ارتش با توجه به دستور فرمانده معظم کل قوا و ابلاغیه سلسله مراتب فرماندهی به جهت مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری منحوس شکل گرفت و در طول این مدت با تعامل با سایر نیروهای مسلح و ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدامات قابل توجهی را انجام داد.

قرارگاه پدافند زیستی ارتش پس از شکل‌گیری در هفته نخست فروردین‌ماه ۱۳۹۹ ظرف ۴۸ ساعت یک نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابی را در تهران ایجاد کرد تا در صورت نیاز، کار خدمات‌رسانی و امدادرسانی به سهولت انجام گیرد و از حجم مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و فشار کار کادر درمان کاسته شود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران که همچون سال‌های گذشته در بروز حوادثی چون سیل و زلزله همواره کنار مردم بوده است در حوزه خدمت‌رسانی و کمک و امداد جزو مؤثرترین و آماده بکارترین نیروها محسوب می‌شود و در طول ۲ سال گذشته ظرفیت ۴۰ بیمارستان خود را به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار داده است؛ همچنین تعداد ۴۵۰ درمانگاه نیز در این رابطه تاکنون مشغول به فعالیت هستند.

ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح ضمن مداوای بیماران در راستای غربالگری، ضدعفونی معابر، رفع آلودگی، کمک به استان‌ها، ایجاد نقاهتگاه‌ها، ایجاد ایستگاه‌های سلامت و بیمارستان‌های سیار در سطح کشور نسبت به اجرای مأموریت اصلی خود در راستای برقراری امنیت در زمین، حراست از آسمان، حفظ حدود و ثغور کشور از گزند دشمنان و برقراری امنیت در دریاها و حفظ منافع کشور در آبهای آزاد و بین المللی نیز با موفقیت گام برداشته است.

احداث هشت بیمارستان تنفسی و چندین بیمارستان صحرایی و سیار در مناطق محروم سراسر کشور از دیگر اقدامات ارتش در حوزه مقابله با کرونا و ساماندهی بیماران کرونایی محسوب می‌شود که استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، قم، گیلان و... از جمله این شهرها هستند.

کادر درمان و جامعه پرستاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران مقابله با کرونا از خدوم‌ترین، زحمتکش‌ترین و فعال‌ترین افراد در حوزه مقابله با این بیماری منحوس محسوب می‌شوند؛ این افراد با رشادت و فداکاری و تلاش شبانه‌روزی همواره در کنار مردم قرار گرفتند و در طی این دو سال ۱۴ شهید مدافع سلامت را که همگی در کسوت پرستاری مشغول به فعالیت بودند به کشور تقدیم کردند؛ همچنین ارتش جمهوری اسلامی در این رابطه هشت پزشک شهید را نیز تقدیم سلامت کشور کرد.

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش ضمن تقدیر از خدمات شبانه‌روزی جامعه پرستاری ارتش گفته است: تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارتش یک دوم میانگین کشوری است که بخش اعظمی از این مهم و موفقیت مدیون ازخودگذشتگی پرستاران و پیراپزشکان عزیز است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار