وزیر کشور:

شهید سلیمانی به ما فهماند رژیم صهیونیستی رفتنی است

وحیدی با اشاره به رشادت‌های سردار رشید اسلام شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی به ما فهماند رژیم صهیونیستی رفتنی است.
کد خبر: ۴۹۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ - 02January 2022

شهید سلیمانی به ما فهماند رژیم صهیونسیتی رفتنی استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، احمد وحیدی وزیر کشور در نخستین همایش علمی پژوهشی مکتب شهید سلیمانی که در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا اظهار داشت: نشست امروز برای بررسی مکتب مردی است که از زمان فراتر رفت و مکان را درنوردید. مردی که نگاه عارفانه او به جهان هستی، همه اعمال و رفتارش و کارکرد و عملکرد وی در پیش چشمان ملت می‌درخشد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مردی بود که به تنهایی انقلاب اسلامی را به جلو برد و این خیلی مسئله عجیبی است که چطور یک نفر به تنهایی بتواند این انقلاب عظیم را گامی به جلو ببرد.

وزیر کشور افزود: با شهادت این شهید، از وجودی پرده نمایی شد و چیز‌هایی را یافتیم که برای مردم جهان و ایران انصافا مدهوش کننده و اعجاب آفرین است که خدا چگونه موجودی را آفرید. اینکه شخصی به نقطه‌ای برسد که با پرده نمایی از وجودش ذهن‌ها و عواطف را به سمت خود بکشد، اینجاست که مفهوم مکتب خود را نشان می‌دهد.

وحیدی تصریح کرد: مکتب، راه است و این راه راهنما می‌خواهد و مقصد می‌خواهد؛ شهید ما مکتب و مقصد را نشان داد و این هنوز اول راه است.

وی با اشاره به اینکه دو سال از این شهادت گذشته است و هرچه بیشتر می‌گذرد ذهن‌ها بیشتر به سمت این مکتب می‌رود، گفت: هرچه زمان می‌گذرد و اعماق وجودی این شهید بیشتر رخ می‌نمایاند. شهید سلیمانی با ابعاد شخصیتی خود توانست خیل مشتاقان خود و فضیلت‌ها را در دل جای داد و توانست مظهر خوبی‌ها و پیروزی‌ها و اراده‌های مستحکم باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: این شهید مظهر پیروزی بر نفس، خصم و نماد پیروزی‌ها است. حق این است که همانطور که رهبر گفتند از او به‌عنوان یک ملت، امت بود و یک مکتب نام برد. کسی که غم ملت را بخورد یک مکتب است و خوشحالیم که چنین رهبر فرزانه‌ای داریم که چنین اشخاصی را در دامن خود می‌پروراند.

وحیدی افزود: امروز خون شهید سلیمانی در رگ‌های ملت اسلامی به جریان افتاده است، برای راهی که آزادی همه انسان‌ها از دست ستمگران عالم باید طی شود. امروز مسوولیت سنگینی بر دوش دوستداران شهید سلیمانی وجود دارد.

وی ادامه داد: او مدافع امت بود و غم امت او را به سختی می‌آزرد، او با غم ملت و امت شب و روز نداشت و تمام اجزای وجودی‌اش در تب و تاب عزت و سربلندی ملت و امت بود.

به گفته وزیر کشور، این مسوولیت امروز بر دوش همه هست، بر دوش همه افرادی که در کنار شهید سلیمانی طعم شیرین شکستن استخوان‌های استکبار و رژیم صهیونیستی را شنیدند و چشیدند، این مسیر، مسیر نابودی دشمن صهیونیستی است، شهید سلیمانی به ما این فرمایش حضرت امام خمینی (ره) را فهماند که رژیم صهیونسیتی شکست خوردنی و رفتنی است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به ما فهماند ابهت استکبار شکستنی است، شهید سلیمانی این را در صحنه عمل نشان دادند، نشان داد ما برای رسیدن به امید و آینده‌ای سرشار از محبت و کرامت انسانی در نبود رژیم صهیونسیتی و در نبود ظالمان عالم و مستکبران عالم باید در این مسیر حرکت کنیم.

وحیدی اظهار داشت: امروز نام و یاد شهید سلیمانی عزیز در بین همه ملت‌ها و امت‌ها و مردم آزاده زنده است درحالی که دشمنان او و قاتلان او و خیانتکاران او در حال افول هستند و این راه هنوز ادامه دارد، شهید سلیمانی این مکتب را در میدان ترسیم کرد و آن را در باور‌ها نشاند و امروز درخشش‌های بسیاری از رهروان او در این راه می‌بینیم.

وزیر کشور گفت: شهید ما امروز برای ما یک نوید بزرگ دارد و آن نوید بزرگ، نویدی است برآمده از جان پاک انسان‌های آزاده و آن طی مسیر بلند در عالم است. خیلی‌ها تلاش کردند مقاومت شریف را دچار خدچه کنند و خیلی‌ها فکر کردند مقاومت به اشخاص وابسته است، اما امروز مقاومت پرجوشش‌تر از هر زمانی مسیر حرکت خود را طی میکند و ما این راه را مدیون این شهید اندیشه ورز و عارف هستیم.

وی افزود: این کلام زیبای مقام معظم رهبری را شنیدیم که فرمودند نام این شهید تا ابد زنده است، مفهوم این کلام این است که راه این شهید راه پر رهرو و روشنی است و پایان این راه پیروزی است.

وحیدی افزود: ملتی داریم که ارزش‌ها را قدر میشناسند، گاهی اوقات برخی تردید می‌کنند که ارزش‌ها دچار خدچه نشده است؟ شهید سلیمانی نشان داد که نه تنها ارزش‌های انقلاب حفظ شده است بلکه جایی که لازم است چنان فوران می‌کند که چشم دشمن را کور می‌کند.

وزیر کشور افزود: خدمات شهید سلیمانی بی حد است، امروز نفس‌ها جوانانی که با یاد شهید به خودسازی و بازسازی خود پرداختند و افرادی که در حوزه شناخت دشمن در عالم خود را باز یافتند و جبهه‌های عظیم تشکیل دادند و افرادی که برای خود رسالت قائل نبودند و امروز اراده دارند و عزمشان برای پیروزی جزم شده است. این‌ها گوشه‌هایی است از ویژگی‌های شخصیتی این شهید و هویدا شدن لایه‌های وجودی این شهید. چه کسی میتواند این چنین افتخار آفرینی کند؟

وی گفت: امیدوارم در آینده با ادامه این مسیر مقاومت، جشن نابودی رژیم صهیونسیتی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ ۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار