دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

شهادت حاج قاسم فصل جدیدی در عرصه مقاومت باز کرد

آیت‌الله رمضانی گفت: تاثیر حاج قاسم سلیمانی پس از شهادتش بیشتر شده است؛ به گونه‌ای که از روز شهادت این سردار، فصل جدیدی در عرصه مقاومت در حوزه بین‌الملل باز شد.
کد خبر: ۴۹۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ - 04January 2022

شهادت حاج قاسم فصل جدیدی در عرصه مقاومت باز کردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان شهید مقاومت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع)، اظهار داشت: دو فصل در زندگی سردار سلیمانی قابل مطالعه است، یک فصل زمان حیات او و دیگر زمان شهادت این شهید. تاثیر شهید سلیمانی اکنون پس از شهادتش اگر از زمان حیاتش بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وی ادامه داد: این تاثیر به خصوص در عرصه مقاومت در جهان نه تنها بین مسلمانان بلکه بین تمام آزادی‌خواهان دنیا است و مجاهدان عرصه مقاومت از شهید سلیمانی الگو می‌گیرند، او فرمانده دل‌ها بود.

آیت‌الله رمضانی افزود: نه فقط امت اسلام که تمام انسانیت در سوگ او گریست و در برخی کشور‌ها مثل هندوستان بیش از ۱۰۰ جلسه برای بزرگداشت وی برگزار کردند. در دنیای بشری، هیچ شخصیت معاصری وجود نداشت که برای او چنین مجالسی گرفته باشند. شیعیان، اهل سنت، مسلمان و غیر مسلمانان، پیروان ادیان مختلف، برای او مراسم گرفته و یاد او را گرامی داشتند.

رییس سابق اتحادیه اروپایی علماء و تئولوگ‌های شیعه افزود: شهید سلیمانی با وجود مبارزات جانانه در برابر تکفیری‌ها و تروریست‌ها و اهالی خشونت، نسبت به فرزندان شهدا مهربانترین بود. او نسبت به ظالمان و کفار و معاندین، یک قدرت شکست ناپذیر و در برابر فرزندان اسلام، رحیم و عطوف بود.

وی افزود: امیرمومنان (ع) در نامه‌ای که به مالک اشتر نوشت در آخر نامه از خدا خواست که شهادت را روزی خود و مالک کند، برای این که راه پیش رو، راه دشواری است و باید برای آن هزینه پرداخت شود که یکی از مهم‌ترین هزینه ها، تقدیم جان و مال توسط انسان به معبود و معشوق است. معبود و معشوق شهید سلیمانی، حق بود و او در مسیر حق قرار داشت، به همین دلیل امروز می‌بینیم که تاثیر این شهید حتی بیشتر از زمان حیات او است.

رمضانی با اشاره به لزوم مطالعه شخصیت شهید سلیمانی اظهار کرد: این شهید شخصیتی معنوی، عاطفی، عقلانی و جهادی پیدا کرد و این نکته برجسته‌ای است که باید درباره آن مطالعه کرد، پدیده نیکی که با یک یا دو جلسه قابل شناخت کامل نیست و باید مدت‌های طولانی برای پدیده شناخت شهید سلیمانی، وقت گذاشت. انسان باید به گونه‌ای خود را تربیت کند که بتواند در عرصه‌های بیرونی به وظایفی که بر عهده او گذاشته شده است، به بهترین نحو عمل کند. از نظر اسلام آن چه مهم است این است که این امور منشا نفسانی داشته باشد، یعنی انسان، نفس خودش را تربیت کند.

وی اضافه کرد: بهترین و مهم‌ترین علم، آن علمی است که به تربیت انسان بپردازد. لازم‌ترین علم، همان علمی است که انسان را آن گونه معرفی کند که صلاح قلب خودش را بداند و آنچه را که باعث فساد قلب می‌شود، از خود دور کند. باید از خودمان شروع کنیم و این از الزامات درونی است که انسان باید به درون خودش بپردازد و در روایات آمده است که انسان باید این گمشده خود را پیدا کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار