کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمریکا به‌دنبال آن است تا با ورود به روند مذاکرات، پرونده ایران را به شورای امنیت ببرد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که غرب به‌دنبال مذاکره برای مذاکره است، گقت: آمریکا به‌دنبال آن است تا با ورود به جریان مذاکرات پرونده ایران را به شورای حکام و شورای امنیت ببرد.
کد خبر: ۵۰۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳ - 30January 2022

آمریکا به‌دنبال آن است تا با ورود به روند مذاکرات پرونده ایران را به شورای امنیت ببرد«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با روند مذاکرات وین، اظهار داشت: منطق مذاکره این است که طرف مذاکره خواسته‌هایی دارد و باید به آن پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه جدای از نتیجه، جمهوری اسلامی ایران در رویکردی متفاوت نسبت به قبل، دست بالا را داشته و از موضع برتر و طلبکارانه به موضوع ورود کرده و توانسته تاکنون جریان مذاکرات را به خوبی پیش ببرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه عنوان کرد: البته علی‌رغم این حرکت‌های مثبت اما همچنان تلاش غرب -تروئیکای اروپا و آمریکا- این است که با اعمال فشار حداکثری ایران را وادار به دادن امتیاز بیشتری کند.

کنعانی مقدم با اشاره به این مطلب که آمریکایی‌ها به‌دنبال مذاکره برای مذاکره هستند، اذعان کرد: آنها به‌دنبال این هستند تا با ورود به میز مذاکره پرونده ایران را به شورای حکام و همچنین شورای امنیت ببرند اما از سوی دیگر جمهوری اسلامی هم با توجه به تجربیاتی که از دورهای قبلی مذاکرات به‌دست آورده با هوشمندی با این هدف گام در دور جدید مذاکرات گذاشته‌ که با لغو تحریم‌ها و دریافت تضامین لازم آمریکا را به شرایط پیش از خروج این کشور از برجام بازگرداند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار