حضور ۱۰ هزار داعشی از ۵۰ کشور در زندان الحسکه

مشاور امنیت ملی عراق هشدار داد که بیش از ۱۰ هزار تروریست، از بیش از ۵۰ کشور در زندان‌های نیرو‌های دموکراتیک سوریه در الحسکه هستند.
کد خبر: ۵۰۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ - 31January 2022

حضور ۱۰ هزار داعشی از ۵۰ کشور در زندان الحسکهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حضور عناصر گروه تروریستی داعش در زندان‌های سوریه و عراق، مشکلات بسیاری را به همراه داشته است؛ به نحوی که در جریان حوادث اخیر زندان الحسکه، نظامیان آمریکایی، صد‌ها داعشی را فراری دادند و در استان دیرالزور، مستقر کردند.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق هم در این زمینه در توئیتر خود نوشت: «در جریان دیدار روز گذشته با ناتو و امروز با سفرای دانمارک، نروژ و سوئد، تأکید کردیم که باید اتباع داعشی در کشورهایشان، محاکمه شوند».

الاعرجی در ادامه خبر داد که «بیش از ۱۰ هزار تروریست، از اتباع بیش از ۵۰ کشور، در حال حاضر، در زندان‌های نیرو‌های دموکراتیک سوریه در الحسکه در شمال شرق سوریه حضور دارند و تهدید واقعی برای منطقه و جهان به شمار می‌روند».

این در حالی است که اردوگاه الهول نیز بیش از ۷۰ هزار نفر از زنان و کودکان داعشی را در خود جای داده است. این اردوگاه در شمال شرق سوریه واقع شده است و بسیاری از کارشناسان آن را بمب ساعتی می‌دانند.

الاعرجی روز گذشته نیز میزبان مایکل انکر فرمانده هیئت ناتو در عراق بود. وی در این دیدار گفت که بهترین راه این است که کشورها، اتباع داعشی خود که در عراق و سوریه زندانی هستند، تحویل بگیرند. طرف‌های بین‌المللی نیز باید این تروریست‌ها را به جای دیگری انتقال دهند.

این مسئول عراقی همچنین گفت که نیرو‌های دموکراتیک سوریه برای برخورد با این تروریست‌های خطرناک، صلاحیت ندارند و اینکه جامعه بین‌المللی بر باقی ماندن عناصر داعش در سوریه و عراق تأکید دارد، شک‌برانگیز است؛ چرا که سناریویی برای بازگرداندن داعش، مطرح است.

نیرو‌های دموکراتیک شبه‌نظامیان کُردی هستند که تحت حمایت نظامیان تروریست آمریکایی قرار دارند. اخیرا آمریکایی‌ها با کمک عناصر کُرد، نقشه فراری دادن عناصر داعشی از زندان الحسکه را طراحی و اجرا کردند. در این عملیات، بیش از ۷۵۰ عنصر و سرکرده داعشی فراری داده شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها