دبیر جشنواره تئاتر سنگر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تئاتر نیروهای مسلح آینده درخشانی دارد/ تئاتر سنگر به هدفش رسیده است

افشاری اصل گفت: آینده درخشانی در انتظار تئاتر نیروهای مسلح خواهد بود و امیدواریم خانواده شریف تئاتر نیروهای مسلح بتوانند موثرتر و با انگیزه و با تاثیرگذاری بیشتری ظاهر شوند تا با اقبال عمومی روبرو شوند.
کد خبر: ۵۱۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ - 09March 2022

تئاتر نیروهای مسلح آینده درخشانی دارد/ تئاتر سنگر به هدف خودش رسیده است«ایرج افشاری اصل» دبیر دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر ویژه نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: خوشبختانه جشنواره تئاتر سنگر در ۳۱ استان سراسر کشور برگزار شده است و منتخبین به مرحله‌ی منطقه‌ای و کشوری راه یافته‌اند.

وی تصریح کرد: مرحله استانی جشنواره مهر ۱۴۰۰ و مرحله منطقه‌ای آن آذر ۱۴۰۰ در هفت منطقه کشورمان ازجمله کرمان، فارس، استان مرکزی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، گلستان و در استان تهران برگزار شده بود؛ نهایتاً منتخبین مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند که آثار در آخرین مرحله با داوری حسین مسافرآستانه، فرهاد قائمیان و محسن سلیمانی فارسانی داوری شدند.

دبیر دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر به حضور ۱۱۶ گروه تئاتر از سراسر کشور در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: در این مراسم علاوه بر تجلیل از برگزیدگان، از ۳۰ نمایشنامه رونمایی شد. همچنین در این مراسم از پیشکسوتان تئاتر نیرو‌های مسلح آقایان محمدتقی کاسه‌ساز، هدایت‌الله سجادی، مرتضی اکبری و محمد بیاتی و خانواده زنده‌یاد علی سلیمانی و فعال‌ترین تئاتری دفاع مقدس حسین مسافر آستانه تجلیل به عمل آمد.

افشاری اصل هدف این جشنواره را ساماندهی و احیای گروه‌های تئاتر نیرو‌های مسلح سراسر کشور دانست و تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ اولین دوره این جشنواره با حضور ۸۵ گروه تئاتر و امسال در دومین مرحله با ۱۱۶ گروه از سراسر کشور برگزار شد.

دبیر این رویداد هنری تصریح کرد: بیشترین و مهم‌ترین هدف این رویداد حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تئاتر نیرو‌های مسلح بود؛ این گروه‌ها پتانسیل بالایی برای ارائه ارزش‌های دفاع مقدس و مسائل اجتماعی در مواردی که مربوط به سجایای اخلاقی و ارزش‌های هدف‌مند است، دارند که در قالب آثار نمایشی به راحتی می‌شود روی صحنه برود و در نهایت با مخاطب ارتباط برقرار کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر سنگر فرصتی است تا نیرو‌های مسلح فرصتی داشته باشند تا بتوانند فعالیت‌های تئاتر را تداوم ببخشند و در نهایت با حضور در جشنواره دلگرمی و ایجاد انگیزه برای خانواده تئاتر نیرو‌های مسلح ایجاد شود.

افشاری اصل گفت: امیدواریم سال‌های بعد نیز این جشنواره از نظر کمی و کیفی رو به رشد باشد. همانگونه که امسال آثار به لحاظ کمی و کیفی رشد داشت. آثار علی‌رغم شرایط کرونایی شرایط خوب و قابل قبولی داشتند و در نهایت این مسئله را به ما نوید می‌دهد که ما به هدف اصلی‌مان رسیده‌ایم و گرو‌های تئاتر نیرو‌های مسلح توانسته‌اند با انگیزه ظاهر شوند و این مسیر را طی کنند.

دبیر دومین جشنواره تئاتر سنگر تاکید کرد: آینده درخشانی در انتظار تئاتر نیرو‌های مسلح خواهد بود و امیدواریم خانواده شریف تئاتر نیرو‌های مسلح بتوانند موثرتر و با انگیزه و با تاثیرگذاری بیشتری ظاهر شوند تا با اقبال عمومی روبرو شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار