سرلشکر باقری در پیام به اختتامیه انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس تاکید کرد؛

ضرورت تولید کتاب جهت ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ دفاع مقدس آفتاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: بر ماست که در حفظ و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های بلند تمام شهدای معزز انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و مدافعان حرم و همچنین جبهه مقاومت اسلامی کوشا بوده و چون گذشته بر امر تولید و نشر این آثار از طریق کتاب و دیگر تولیدات مکتوب غافل نشویم.
کد خبر: ۵۱۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ - 09March 2022

لزوم ایجاد نهصت کیفی اثار ادبی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

دفاع مقدس آفتاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ نوربخشی دارد و جهان را از تلألو خود جان می‌بخشد و با استمرار هر روزه‌اش امید و نشاط می‌آفریند. جهان هستی با خورشید زنده می‌شود و موجودات عالم به انتظار نور و گرمی او به فردا‌ها می‌اندیشد.

لحظه‌ها و درنگ‌ها با تابش او می‌گذرد و هر فصلی جان‌مایه‌ای حیات بحش را به ارمغان می‌آورد. تشابه هشت سال دفاع مقدس و خورشید عالمتاب هستی به اعتبار هر لحظه‌اش که با ایثار و جانفشانی بی‌نظیر همراه بوده، عجیب شباهتی است.

خورشید در خود گداز‌ها را می‌جوشاند تا جهان را حیات دهد؛ دوران دفاع مقدس نیز هر لحظه‌اش سرشار از عشق و دلدادگی است که به حیات جامعه ایران اسلامی و ملت شریف آن زندگی و آرامش را هدیه می‌دارد.

شهدا هر یک گدازه‌هایی هستند جاودانی که به نور و معنویت خویش، آسمان این سرزمین را نورباران کرده‌اند. گرمی و حرارت شهدا در دل‌ها و ذهن‌ها هر روز شور و قلقله‌ای برپا می‌کند و ما را از برکات و جلوه‌های قدسی سرشار می‌نماید.

امروز چنان مقتدر شدیم که شهدا در این رهگذر ملکوتی با نظاره بر عرصه‌های حضور عزت آفرین ما در جای جای جهان هستی، به خود افتخار و مباهات می‌کنند که راه و رسم آنان کور شدن و ابتر نبوده است.

شهید سلیمانی سرسلسله‌جنبان حرکت‌های فرامرزی و مقاومت و منطقه، امروز از چنان اعتباری برخوردار شده است که هیچ کج‌اندیش و دشمنی را یارای نفع مرتبط و شان و اعتبار و بزرگی او در منطقه نیست؛ گرچه، صیادها، همت‌ها، باکری‌ها، باقری‌ها، خرازی‌ها، چمران‌ها، کلاهدوزها، فلاحی‌ها، فکری‌ها... قبل از او این مسیر نورانی را طی نموده و تنور گرم شهادت همچنان پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم می‌دارد.

کلام در بیان حق شهدا عاجز است و ما وظیفه داریم که در استمرار حرکت بیداردلانه این ملت در مقابله با حرکت‌های انحرافی دشمن از هر نوعش به جهادی تبیینی دست زنیم و برای اقتدار و سربلندی این نظام مقدس که به برکت وجود نازنین حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و با تدبیر جانشین بر حق او، رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، ادامه یافت، لحظه‌ای کوتاهی نکنیم و با جهاد مستمر و دائمی زمینه‌های ظهور حضرت بقیه‌الله اعظم ارواحنا له الفدا را فراهم نماییم.

بر ماست که در حفظ و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های بلند تمام شهدای معزز انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و مدافعان حرم و همچنین مقاومت بین‌الملل اسلامی کوشا بوده و، چون گذشته بر امر تولید و نشر این آثار از طریق کتاب و دیگر تولیدات مکتوب غافل نشویم.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به ویژه سازمان ادبیات و تاریخ، وظیفه دارد که برای تحقق فرامین رهبری و تولید آثار مناسب و فاخر در این زمینه در تمامی عرصه‌ها و موضوعات نهایت سعی و اهتمام را با همکاری و مساعدت دیگر مجموعه‌ها، ناشران، نویسندگان، دست‌اندرکاران و صاحبان قلم مبذول دارد.

با تشکر از همه دست‌اندرکاران نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت، امیدوارم که دوره‌های آتی مملو از آثار ارزشمند و متعالی گردد و در این راه آنچه نیاز باشد اینجانب نیز حمایت و پشتیبانی خواهم کرد تا به حول قوه الهی، به قله‌های سربلندی و افتخار در عرصه کتاب و تولیدات مکتوب مناسب و ایجاد نهضت تولید کیفی فاخر که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، به ضرورت ثبت و اشاعه‌ی حماسه‌ها و رشادت‌های بی نظیر دهه‌های اخیر دست یابیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار