معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس زمینه‌ساز تحقق تمدن اسلامی است

حجت‌الاسلام «گنابادی‌نژاد» گفت: ارزش‌های دفاع مقدس از سرمایه‌های اصلی صیانت و اعتلای انقلاب اسلامی است، سرمایه‌ای که به وسیله آن می‌توان به افق‌های بلند همچون تمدن نوین اسلامی دست پیدا کرد.
کد خبر: ۵۱۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ - 10April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این نشست اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس از سرمایه‌های اصلی صیانت و اعتلای انقلاب اسلامی است، سرمایه‌ای که به وسیله آن می‌توان به افق‌های بلند همچون تمدن نوین اسلامی دست پیدا کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس در گستره ملی و بین‌المللی تجارب فراوانی به دست آمده است که باید نسبت خود را با این تجارب روشن کنیم و براساس آن گام برداریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نشست‌های شورای هماهنگی دفاع مقدس استان و همچنین ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس باید به شاخص جهت‌دهی و شتاب‌دهندگی در مأموریت‌ها و جریان تحول‌آفرین و انگیزه‌های فراگیر در مجموعه‌های مختلف مردمی و غیر مردمی که باعث جذب مخاطب و اثربخشی می‌شود دست پیدا کنیم تا براساس آن بسیج ظرفیت‌ها صورت پذیرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تولیدات دفاع مقدس باید پیام این حماسه ماندگار را به جامعه منتقل کند، ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در سطح استان در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قابل تقدیر است اما باید گزارش‌های آماری تبدیل به تحلیل شود تا میزان اثرگذاری آن مشخص شده و براساس در جهت تقویت برنامه‌ها اقدام کرد.

گنابادی‌نژاد در پایان گفت: در خصوص اقدامات مدیریتی در راستای مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، آمادگی همکاری وجود دارد در مورد بودجه نیز باید مسئولین تبادل نظر کنند تا به یک راهکار اجرایی دست پیدا کرده و کار پیگیری شود.

هویت یافتن شورای هماهنگی دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌ها در شهرستان‌ها

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست ابراز داشت: ساختمان مقاومت اسلامی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی سال گذشته در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید. با توجه به اینکه عملیات موزه‌آرایی زمان‌بر خواهد بود لذا نمایشگاه دفاع مقدس با 50 غرفه با حضور 16 دستگاه و یگان در دهه فجر افتتاح شده است که تاکنون از شهرستان‌ها بازدیدهایی از این نمایشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: بحمدالله سال گذشته با مساعدت‌ دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نیروهای مسلح، استان خراسان رضوی در سامانه ثبت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت رتبه نخست را در بین سایر استان‌های کشور از آن خود کرد که فعالیت این سامانه در سال 1401 نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از فعالیت‌های مدیریت‌های تخصصی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و میزان پیشرفت مأموریت‌ها ارائه کرد.

این مسئول گفت: شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان با ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت ادغام شده و جلسات آن به صورت ماهانه برگزار می‌شود که این مأموریت در شهرستان‌ها نیز باید هویت پیدا کند و فرمانداران باید جهت کسب آمادگی به‌منظور نقش‌آفرینی در این عرصه باید توجیه شوند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: باید با برگزاری جلسات تخصصی نسبت به توجه مسئولین کمیته‌های ده‌گانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیگیر تخصیص اعتبار در سطح ملی و استانی هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: علیرغم جلسات متعددی که در خصوص تجهیز و نگهداری مرکز فرهنگی دفاع مقدس صورت گرفته اما هنوز تصمیم اجرایی و عملیاتی در این خصوص اتخاذ نشده که لازم است نسبت به این موضوع اهتمام شود.   

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار