رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در دیدار سفیر مجارستان:

زمینه‌های مساعد همکاری علمی بین ایران و مجارستان وجود دارد

نگاهداری در دیدار با سفیر مجارستان بر ضرورت گسترش همکاری‌های علمی بین ایران و مجارستان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۱۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ - 12April 2022

زمینه‌های مساعد همکاری علمی بین ایران و مجارستان وجود داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر مجارستان در تهران، امروز (سه‌شنبه ۲۳ فروردین) با بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بابک نگاهداری در این دیدار با اشاره به نزدیک یک قرن روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان، گفت: امیدواریم تا در آینده شاهد گسترش روابط و تعاملات بین دو کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی افزود: زمینه‌های همکاری گسترده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی و علمی وجود دارد که امیدواریم با دیدار‌ها و گفتگو‌های دوجانبه بین مسئولان دولتی و پارلمانی دو کشور در این زمینه‌ها فعال شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حضور نزدیک به ۲۵۰۰ نفر دانشجوی ایرانی در مجارستان را نشان دهنده زمینه‌های مساعد همکاری علمی بین دو کشور دانست.

وی در ادامه با اشاره به سازوکار فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌ها با بیش از ربع قرن فعالیت در ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره‌ای به مجلس شورای اسلامی امروز به عنوان بازوی مشورتی قوه مقننه و یکی از مهمترین مراکز پژوهشی کشور مطرح است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این مرکز همکاری‌های نزدیکی با سایر مراکز پژوهشی کشور دارد، توضیح داد: در تلاش هستیم تا زمینه تعامل و تبادل تجربیات این مرکز با مراکز علمی و دانشگاهی دیگر را نیز فراهم آوریم.

زولتان وارگا هاسونیچ، سفیر مجارستان در تهران، نیز در این دیدار با اشاره به سطح روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد تا مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان گسترش پیدا کند.

وی افزود: ۲۵ سال فعالیت کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جای بالندگی دارد.

سفیر مجارستان در تهران، با اشاره به کارکرد و نقش مرکز پژوهش‌های مجلس در ارائه خدمات مشاوره‌ای به قوه مقننه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و گفتگو زمینه تبادل تجربیات در حوزه کار پژوهش پارلمانی ایجاد شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها