رئیس مجلس شورای اسلامی:

حماسه ششم بهمن تجلی ایثار مردم در مقابله با منافقین بود

در پیام قالیباف به خانواده‌های معظم شهدای ششم بهمن آمل آمده است: حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ شهر آمل از نمونه‌های درخشان تجلی ایثار، شهادت و ایستادگی مردم در مقابله با اقدامات خرابکارانه دشمنان، گروهک‌های کوردل و منافقین جاهل بود که توانستند با مقاومت و مبارزه جانانه خویش نقشه‌های آنان را با شکست مفتضحانه مواجه سازند.
کد خبر: ۵۱۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶ - 17April 2022

حماسه ششم بهمن تجلی ایثار مردم در مقابله با منافقین بودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال لوح تقدیر و هدایایی از خانواده‌های حماسه ششم بهمن سال ۶۰ در آمل تقدیر کرد و در این پیام به خانواده‌های حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل نوشت: اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی که با قیام و نهضت ملت شریف ایران و رهبری داعیانه حضرت امام خمینی (ره) به دست آمد، همواره شاهد کینه ورزی و شرارت‌های دشمنان کوردل می‌باشد که در هر فرصتی برای ایجاد خدشه در اراده مردم بهره بردند.

قالیباف افزود: حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ شهر آمل از نمونه‌های درخشان تجلی ایثار، شهادت و ایستادگی مردم در مقابله با اقدامات خرابکارانه دشمنان، گروهک‌های کوردل و منافقین جاهل بود که توانستند با مقاومت و مبارزه جانانه خویش نقشه‌های آنان را با شکست مفتضحانه مواجه سازند.

وی ادامه داد: جلوه‌های افتخارآفرینی مردم شریف آمل و حماسه سازی آنان در جانفشانی و آزادگی که در گنجینه میراث انقلاب اسلامی به یادگار مانده، تا آن حد رفیع و ارزشمند است که به عنوان یک سند گرانقدر از وفاداری ملت در وصیت نامه امام خمینی (ره) درج شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با سلام و درود بر روح بلند شهدای والامقام و همه ایثارگران و افتخارآفرینان حماسه ساز شهر هزار سنگر آمل تصریح کرد: با وجود گذشت بیش از چهل سال از آن مازندران تابنده و درخشان است.

قالیباف، همچنین ضمن تجلیل از مقام و جایگاه شهدای سرافراز، قهرمان و شجاع، از صبر و شکیبایی خانواده‌های این حماسه مردمی نیز تقدیر کرد.

باید حقوق و جایگاه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران حفظ شود

«رضا حاجی پور» رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در جمع خانواده‌های شهدای حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز به پشتوانه فداکاری و ایثار خانواده‌های معظم شهدا استوار و با صلابت است.

حاجی پور، با بیان اینکه این انقلاب قادر به جبران زحمات و فداکاری‌های خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان وایثارگران نخواهد بود، افزود: باید حقوق، منزلت و جایگاه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در هر شرایطی حفظ شود.

در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ٦٠ عده‌ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت خود به این غائله پایان دادند. در آن واقعه ۴۱ نفر شهید و بیش از ده‌ها نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها