دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هشدار سید حسن نصر‌الله به سازشکاران عرب/ رژیم صهیونیستی هفته‌های پرچالشی پیشِ‌رو دارد

سخنرانی «سید حسن نصرالله» در روز قدس خبر از چالش‌های بزرگ امنیتی در هفته‌های آینده برای «رژیم صهیونیستی» می‌دهد که همین امر موجب نگرانی مقامات این رژیم اشغالگر و سازشکاران عرب شده است.
کد خبر: ۵۱۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۷ - 02May 2022

هشدار سید حسن نصر‌الله به سازشکاران عرب و صهیونیست‌هاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سخنرانی روز جمعه «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت فرارسیدن روز قدس و تعریف و تمجدید از عملیات‌های مبارزان فلسطینی علیه نظامیان رژیم صهیونیستی خبر از این موضوع دارد که این رژیم اشغالگر در هفته‌های آینده با مسائل، مشکلات و چالش‌های بزرگ امنیتی روبرو خواهد شد که ا ین موضوع از هم اکنون نگرانی‌هایی را برای سران اسرائیل ایجاد کرده است.

این نگرانی‌ها درست بعد از پایان سخنان «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در روزنامه‌های عبری زبان نمود پیدا کرده است. این نگرانی‌ها آنقدر از طرف مطبوعات رژیم صهیونیستی جدی گرفته شده است که خبرنگاران و تحلیل گران این روزنامه‌ها بسیار نگران و شتابزده در اخبار، گزارش‌ها و یادداشت‌های خود به موضوع ستودن عملیات‌های مبارزان فلسطینی علیه نظامیان اسرائیلی پرداخته‌اند.

اما موضوعی که موجب شد تا بر نگرانی‌های مقامات رژیم صهیونیستی بیش از پیش افزوده شود درخواست سیدحسن نصرالله از فلسطینی‌ها برای انجام هرچه بیشتر عملیات‌های خود در داخل اراضی اشغالی بود. دبیرکل حزب‌الله لبنان تلویحا در سخنان روز جمعه خود به منظور دشوارتر کردن کار نظامیان و نیرو‌های امنیتی اسرائیل در جلوگیری و مهار این قبیل حملات از مبارزان فلسطینی درخواست کرد تا بر تعداد این عملیات‌ها بیافزاند تا از این منظر نیرو‌های امنیتی اسرائیل با مشکلات فراوانی در شناسایی و مقابله با حملات مبارزان فلسطینی روبرو شوند.

در این بین استراتژی جدید «حماس» در این مقطع از جریان مبارزه خود با «رژیم صهیونیستی» گسترش حملات انفرادی و انجام هرچه بیشتر عملیات‌های شهادت طلبانه علیه نظامیان اسرائیلی است. همین موضوع را می‌توان به عنوان یک چالش بزرگ برای سیستم امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محسوب کرد، زیرا در جریان افزایش عملیات‌های مبارزان فلسطینی بالطبع کار آن‌ها در کشف و شناسایی و سپس با مبارزان فلسطینی بسیار دشوارتر از قبل خواهد شد.

در واقع تشکیلات امنیتی و اطلاعات اسرائیل از توان محدود و مشخصی برای برخورد و مقابله با عملیات‌های مبارزان فلسطینی برخوردار است و اگر دامنه و حجم این عملیات‌ها بیشتر شود آنجاست که به قطعیت می‌توان گفت سران رژیم صهیونیستی وارد بحران امنیتی حادی شده و توانایی مدیریت و برخورد با آن‌ها را نخواهند داشت.

در حوزه اطلاعات هم وضعیت دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با توجه به ظرفیت مشخصی که از گذشته تا به امروز برای مقابله با مردم و مبارزان فلسطینی درنظر گرفته‌اند تعریف چندانی ندارد و در صورتی که هسته‌های مقاومتی نیرو‌های فلسطینی که کار طراحی و اجرای عملیات‌های مختلف علیه اسرائیلی‌ها را انجام می‌دهند بیشتر شود قطعا شاهد این موضع خواهیم بود که نیرو‌های اطلاعاتی این رژیم اشغالگر در حوزه کشف و شناسایی نیز با ناکامی‌های فراوانی روبرو خواهند بود.

نکته بسیار مهم و تاثیرگذار دیگر این است که با افزایش قابل توجه عملیات‌های مبارزان فلسطینی بر ضد نظامیان صهیونیست شاهد کاهش و از بین رفتن اعتماد عمومی مردم «اسرائیل» نسبت به «رژیم صهیونیستی» هستیم و خواهیم بود و از آنجایی هم که این رژیم اشغالگر در حوزه‌های «اقتصادی» و «سیاسی» شرایط مناسبی در داخل سرزمین‌های اشغالی و بین مردم خود ندارد، این کاهش و از بین رفتن اعتماد عمومی بحران‌های عمیق و بسیار حادی را برای سران و مقامات اسرائیل ایجاد خواهد کرد.

اما از طرف دیگر روزنامه «اسرائیل هیوم» به آن بخشی از سخنان «سید حسن نصرالله» پرداخته که خطاب به سران و مقامات «رژیم صهیونیستی» اعلام کرده ایران به کشور‌های عادی کننده روابط با رژیم صهیونیستی که «امارات» و «بحرین» هستند اخطار داده که هرگونه حمله از این کشور‌ها به خاک «ایران» پاسخ محکم و قاطع ایران را به همراه دارد. البته نکته جالب اینجاست که این پیام ایران به مقامات «اسرائیل» هم رسیده است.

در پایان باید گفت با توجه به تجاوزات و یورش‌های بی‌سابقه نظامیان رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و حملات پی در پی آنها و شهرک نشینان صهیوینست به «مسجد الاقصی» و همینطور حملات شبانه صهیونیست‌ها به «کرانه باختری» و «نواز غزه» و اخطارهای متعدد نیروهای مقاومت فلسطینی مبنی بر پاسخ به این تجاوزات شاهد خطرناک تر شدن اوضاع سرزمین‌های اشغالی هستیم و سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نشان می‌دهد که حوادث و اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای در هفته‌های آینده در انتظار رژیم اشغالگر قدس است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها