حماس اقدام آلمان برای ممنوعیت تظاهرات در «یوم‌النکبه» را محکوم کرد

جنبش حماس، اقدام دولت آلمان برای ممنوعیت هرگونه فعالیتی در سالروز «یوم‌النکبه» را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۲۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ - 14May 2022

حماس اقدام آلمان برای ممنوعیت تظاهرات در «یوم‌النکبه» را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تصمیم دولت آلمان برای ممنوعیت برگزاری مراسم بزرگداشت «یوم‌النکبه» (سالروز اشغال فلسطین) را محکوم کرد.

دولت آلمان روز جمعه هرگونه فعالیت و تظاهراتی به مناسبت «یوم‌النکبه» را ممنوع اعلام کرد و روزنامه اشپیگل نوشت که دادگاه اداری آلمان، پنج تظاهرات فلسطینی‌ها را به بهانه احتمال سر دادن شعار‌هایی علیه یهودیان و احتمال بروز خشونت، ممنوع کرد.

سخنگوی حماس در بیانیه خود اعلام کرد که ممنوعیت برگزاری تظاهرات به دلایل واهی صورت گرفته و این کار مصادره حق مردمی است که می‌خواهند به مناسبت سالروز آوارگیشان از شهر‌ها و روستاها، مراسم برگزار کنند.

القانوع اظهار داشت: «این رفتار آلمان در راستای تلاش برای سرپوش گذاشتن بر روایتی است که حقیقت را روشن و چهره زشت اشغالگر صهیونیستی را بر ملا می‌کند. آوارگان فلسطینی اصلی‌ترین شاهد بزرگترین اقدام برای پاکسازی نژادی علیه مردم ما هستند که همچنان درد و رنج‌های آنان ادامه دارد و این رفتار آلمان تلاشی است تا موضوع آوارگان را سرپوش بگذارد.»

او سپس برگزاری مراسم «یوم‌النکبه» را حق قانونی و نمونه‌ای از آزادی بیان دانست و گفت تمامی قوانین بین‌المللی این حق را به رسمیت می‌شناسند و ممنوعیت برگزاری این مراسمات، نقض صریح آزادی بیان و عقیده و نمونه‌ای از استاندارد‌های دوگانه است.

گروه‌های فلسطینی در آلمان پیش از این اعلام کرده بودند که روز‌های شنبه و یکشنبه در تجمعاتی به سیاست‌های رژیم موقت صهیونیستی اعتراض خواهند کرد. فردا (۱۵ می) سالروز یوم‌النکبه و کوچ اجباری صد‌ها هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ است.

آلمان یکی از اصلی‌ترین هم‌پیمانان رژیم اشغالگر صهیونیستی است که بار‌ها در قبال سرکوب و کشتار شدید فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری و قدس اشغالی سیاست سکوت را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار