مدیر دانشنامه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی:

جهاد سازندگی خراسان در عملیات «الی بیت‌المقدس» کارنامه درخشانی دارد

سرهنگ «قاصد نظامیان» گفت: جهاد سازندگی خراسان نیز به فرماندهی جهادگر شهید هاشم ساجدی در عملیات الی بیت‌المقدس با تقدیم 12 شهید و ده‌ها جانباز نقش بسیار مؤثری داشته‌اند.
کد خبر: ۵۲۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 28May 2022

جهاد سازندگی خراسان در عملیات «الی بیت‌المقدس» کارنامه درخشانی دارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به‌منظور ارج نهادن به حماسه‌آفرینی‌های جهادگران خراسانی در عملیات بیت‌المقدس امروز مراسم گرامیداشتی با حضور سرهنگ پاسدار «جواد قاصد نظامیان» مدیر دانشنامه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از پیشکسوتان جهاد سازندگی در مشهد برگزار شد.

نظامیان در این مراسم اظهار داشت: در قبال ایثار و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران وظیفه داریم ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر اساس اسناد و واقعیات برای نسل جدید تبیین کنیم.

وی افزود: یکی از مقاطع پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی که نیاز به تبیین دارد، و باید برای آن جهد و کوشش کرد، حماسه هشت سال دفاع مقدس است. در حوزه دفاع مقدس، کلیدواژه‌های خاصی وجود دارد که سوم خرداد، عملیات الی بیت‌المقدس، اهمیت خرمشهر در دفاع مقدس و نقش خراسان در عملیات آزادسازی خرمشهر ازجمله این کلیدواژه‌هاست که باید به‌طور ویژه به آن پرداخته شود.

مدیر دانشنامه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بابیان اینکه در بررسی اهمیت خرمشهر باید مباحث ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی این منطقه موردتوجه قرار گیرد، گفت: عملیات الی بیت‌المقدس در چهار مرحله در 23 روز به طول انجامید.

نظامیان به نقش رزمندگان خراسان در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: تیپ 21 امام رضا (ع) به فرماندهی شهید خادم‌الشریعه در منطقه شمالی و بالای رودخانه کرخه مستقر می‌شوند که علت این استقرار ایذایی بودن این منطقه بوده و کمتر شدن فشار بر سایر قرارگاه‌های تا بتوانند برای آزادسازی خرمشهر وارد عمل شوند. در مرحله چهارم این عملیات نیز تیپ 3 لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه (ع) با دستور شهید سپهبد صیاد شیرازی وارد عمل شد.

نظامیان در پایان به اقدامات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در حوزه تدوینت دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی اشاره کرد و ابراز داشت: پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تهیه دائره‌المعارف دفاع مقدس به‌صورت مستند، محکم، قوی و بدون تعارف، استان خراسان رضوی در این حوزه در حال تهیه و تدوین 22 جلد دائرةالمعارف دفاع مقدس است که تاکنون اقدامات مؤثری در این عرصه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار