نویسنده دفاع مقدس:

کتاب‌های فاخر دفاع مقدس و مقاومت راه‌گشای آیندگان خواهد بود

«محمدزاده» گفت: کتاب رویای بیداری حامل دنیایی از معانی در سیره زندگی شهید مصطفی عارفی است که در جامعه فعلی می‌تواند راه‌گشای خوبی برای نسل جوان باشد.
کد خبر: ۵۲۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ - 30May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت ششمین سالگرد شهادت رزمنده مدافع حرم «مصطفی عارفی» مراسم نقد کتاب «رویای بیداری» با حضور «نسرین پرک» نویسنده اثر، جمعی از نویسندگان دفاع مقدس و منتقدان ادبی در قالب نشست ادبی شمس امروز در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این نشست ادبی، حمید جهانگیر فیض‌آبادی از نویسندگان دفاع مقدس، کتاب رویای بیداری را بیان‌کننده شخصیت شهید عارفی دانست که سرشار از آموزه‌های زندگی اعم از صله‌ ارحام، احترام به والدین، توسل، توکل، اقتدار و عمل به تکلیف الهی است.

وی، روان، دقیق و باورپذیر بودن را از شاخصه‌های این اثر برشمرد و اظهار داشت: مخاطب در خوانش کتاب رویای بیداری با زندگی شهید عارفی همراه می‌شود.

ابوالقاسم محمدزاده دیگر نویسنده حاضر در جلسه با اشاره به استان خراسان به عنوان مهد ادب و زیستگاه بزرگان ادب فارسی گفت: استان خراسان بزرگ بیش از 23 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است اما آنچنان که باید در خصوص معرفی این شهیدان اقدام در خور شأنی صورت نگرفته است.

وی همچنین به نوشتار تقلیدی مرسوم بین برخی نویسندگان اشاره کرد و با تمجید از اثر فاخر رویای بیداری این کتاب را نوشته شده بر پایه جملات کوتاه عنوان کرد و امانت‌داری نویسنده در حفظ کلام راوی را باعث جذابیت این اثر دانست.

محمدزاده افزود: این اثر حامل دنیایی از معانی در سیره زندگی شهید مصطفی عارفی است که در جامعه فعلی می‌تواند راه گشای خوبی برای نسل جوان باشد.

علی‌رضا میری، دیگر نویسنده حاضر در این جلسه، کتاب رویای بیداری را عاشقانه‌ای به دور از ابتذال دانست که اخلاص در سطرسطر آن مشهود است.

سید علی‌رضا مهرداد؛ نویسنده و منتقد ادبی نیز به تولیدات ارزشمند در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و آن را از الطاف الهی دانست.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نویسندگان که ایشان را با عنوان طلاساز مورد خطاب قرار داده‌اند، اشاره کرد و گفت: جامعه نویسندگان دفاع مقدس باید تلاش کنند پیشه خلق آثار ارزشمند را توسعه دهند.

مریم عرفانیان نیز در سخنانی ظرفیت نویسندگی را در مشهد بسیار بالا دانست و بر تلاش نویسندگان مشهدی در عرصه ادبیات دفاع مقدس صحه گذاشت.

کتاب رویای بیداری که بیانگر تاریخ شفاهی زینب عارفی همسر شهید مدافع مصطفی عارفی است به چاپ دهم رسیده و تاکنون 10 هزار نسخه از آن به چاپ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها