رئیس جمهور:

سقز بر قله‌های تاریخ این سرزمین و انقلاب و ارزش‌ها ایستاده است

حجت‌الاسلام «رئیسی» با بیان اینکه شهرستان سقز دارای تاریخ و مدنیت و تمدن بوده و این شهرستان بر قله های تاریخ این سرزمین و انقلاب و ارزش ها ایستاده است، گفت: نسل‌های امروزی باید بدانند که پدران و مادران آنها در کردستان و این شهرستان حماسه آفریدند و جانانه از انقلاب و وطن دفاع کرده و مرزبانان امنی برای کشور بودند.
کد خبر: ۵۳۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ - 08July 2022

سقز بر قله‌های تاریخ این سرزمین و انقلاب و ارزش‌ها ایستاده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشور امروز (جمعه) در دیدار با نخبگان، علما و خانواده شهدا و جانبازان شهرستان سقز هدف از سفر خود به این منطقه را ادای احترام به خانواده شهدا و آشنا شدن از نزدیک با مشکلات و خواست مردم عنوان کرد و اظهار داشت: باید از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شد و مسائل و مشکلات را لمس کرد.

وی شهدا را بهترین روشنفکران جامعه خواند و افزود: روشنفکران همواره نیازهای جامعه را به خوبی درک کرده‌اند و آماده برای نقش‌آفرینی هستند و سرداران و بسیجیان در سطح کشور و این شهرستان به خوبی نقش آفرینی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رییسی خاطرنشان کرد: باید افتخارات و نقش آفرینی‌های مردم این دیار و فرهنگ و تمدن آن به نسل‌های آینده منتقل شود بنابراین صاحبان قلم، هنرمندان و مستندسازان در قالب فیلم این رشادت و ایثارها را به تصویر بکشند.

رییس جمهور شهرستان سقز را دارای تمدن و مدنیت دانست که بر فراز تاریخ این سرزمین و انقلاب و ارزش‌ها ایستاده است و گفت: نسل‌های امروزی باید بدانند که پدران و مادران آنها در کردستان و این شهرستان حماسه آفریدند و جانانه از انقلاب و وطن دفاع کرده و مرزبانان امنی برای کشور بودند.

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: همواره باید پدران و مادران شما و دلاورانی که در این شهرستان و منطقه در برابر دشمنان ایستادند و افتخار آفریدند، عزیز باشند و شخصیت و حرمت و جایکاه آنها نه فقط برای کردستان بلکه برای وطن و ایران عزیز صیانت شود.

رییس جمهور دی بخش دیگر سخنان خود ظرفیت های کردستان اشاره کرد و گفت: استان کردستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، دامداری، معدن و گردشگری دارد که اگر از این ظرفیت ها بدرستی استفاده شود شاهد رونق اقتصادی و فعال شدن اقتصاد کشاورزی، معدن و صنعت گردشگری و ظرفیت دیجیتالی و تولید و دانش بنیان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تولید و اشتغال را در این شهرستان بصورت خاص فعال و فعال تر خواهیم کرد تا زمینه اشتغال را برای جوانان تحصیل کرده فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی فرودگاه سقز را یکی از مصوبات این سفر عنوان کرد و گفت:فرودگاه سقز به ظاهر افتتاح شده بنابراین این طرح از مصوبات این سفر این است هرچه زودتر این فرودگاه به بهره برداری برسد و این کار توسط استاندار صورت می گیرد تا رفت و امد مرد را تسهیل و امورهای دیگر تسهیل ببخشد.

رییس جمهور با اشاره به مرزها آنها را تهدید نه بلکه فرصت خواند و تصریح کرد: با فعال شدن بازارچه مرزی سیف سقز علاوه بر رونق اقتصادی و تجاری، مسئله کولبران نیز حل می‌شود و کولبران به صورت قانونی از این فرصت استفاده می کنند بنابراین باید زودتر این مرز فعال شود.

حجت‌الاسلام رئیسی به اقتصاد روستا است اشاره کرد و گفت: بازدید بنده از حاشیه شهرها و روستاها اهمیت و توجه به اقتصاد روستاست و مسئولان باید تسهیلات و وام ها را به کشاورزان روستایی اختصاص دهند تا روستایان مورد حمایت قرار گیرد و به شهرها مهاجرت نکنند و ما مصمم به فعال شدن اقتصاد روستا هستیم و باید این کار انجام شود.

وی به یکی دیگر از مطالبات مردم سقز اشاره کرد و گفت: کردستان و سقز دارای ظرفیت خدادای گردشگری است که باید زمینه ها را فراهم کنیم تا صنعت و اقتصاد گردشگری رونق یابد و این کار در برنامه های اصلی دولت است و بصورت خاص برای شهرستان سقز اجرایی خواهد شد.

رییس جمهور یکی از دغدغه های دیگر مردم این منطقه را آب شرب اشامیدنی اعلام کرد و افزود: این مسئله نباید دغدغه مردم باشد و انشالله از این نعمات خدادای و با بهره برداری از این ظرفیت ها مشکلات را رفع کنیم.

وی به اشتغال جوانان اشاره کرد و تصریح کرد: رفع بیکاری از کارهای مهم و محوری دولت است بنابراین جوانان تحصیل کرده باید شغل داشته باشند که با همکاری خود مردم یعنی بخش خصوصی و بخش تعاونی این دغدغه نیز برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: نقش دولت در این کار باید به بخش های خصوصی و تعاونی ها اختصاص یابد و دولت باید نقش حمایت و نظارت داشته باشد که در این دولت بخش خصوصی را فعال خواهیم کرد تا به مردم نقش دهیم.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار