شهید پورمیدانی: آماده دفاع از کیان مسلمین باشید

شهید صلاح پورمیدانی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «ما باید آن طور که اسلام می‌طلبد خود را بسازیم و به‌قدر توان آماده دفاع از کیان مسلمین باشیم و این میسر نیست مگر در سایه اطاعت از ولایت فقیه و امام خمینی.»
کد خبر: ۵۳۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ - 31July 2022

شهید پورمیدانی: آماده دفاع از کیان مسلمین باشید

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید صلاح پورمیدانی

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

با درود و سلام بر پیامبران و رسولان الهی و بر خاتم ایشان حضرت محمد بن عبدالله (ص) که بار شریعت اسلام را بر دوش خود کشید و با تحمل رنج‌ها و مشقت‌های فراوان، این رسالت الهی را به مردم جهان عرضه کرد تا همه جهانیان در سایه پیروی و تبعیت از این دین حنیف، به سعادت و کمال رسند.

سلام بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه سلام‌الله علی‌ها و دخت گرامی ایشان، حضرت زینب کبری (س) که الگوی زنان ما بوده و هستند.

درود و سلام بر دوازده اختر تابناک آسمان امامت، حضرت علی بن ابیطالب (ع) که درس تقوی و زهد را به ما آموخت و امام حسن مجتبی (ع) که صبر و استقامت در عین تنهایی را به ما آموخت و امام حسین (ع) که درس هجرت و تحمل رنج در غربت و پذیرفتن شهادت را به ما آموخت و امام زین العابدین (ع) که راه مناجات و توبه در پیشگاه خالق را به ما آموخت، و امام محمد باقر و امام جعفرصادق (ع) که شاگردی در مکتب اسلام را به ما آموختند و امام موسی بن جعفر که تحمل رنج و مشقت در بند بودن و دست از اسلام نکشیدن را و بیان حق را به ما آموخت، امام رضا (ع) که مظلومیت در کنار قبول مسئولیت را به ما آموخت و امام محمدتقی و علی‌النقی و امام حسن عسکری (علیهم السلام) که رهبری و هدایت مردم را همچون اجدادشان بر عهده داشتند و درود و سلام بر امام منتظر، مهدی موعود (عجل‌الله تعالی الشریف) که جهان در انتظار عدالت اوست.

و درود و سلام بر نائب بر حقش امام خمینی این اسطوره جاودانه تاریخ که اسلام را حیاتی دوباره بخشید و با کردار و گفتار خود حقیقت اسلام را در کالبد نیمه‌جان ملت مسلمان این مرز و بوم و سایر کشور‌های اسلامی جهان تزریق کرد و سلام بر ملت مسلمان ایران که با اطاعت از رهبر و عمل به رهنمود‌های ایشان، الگویی گشتند برای مردم مسلمان و مستضعفان جهان.

سلام بر ارواح پاک شهدای برخاسته از امت واحده اسلامی که آیات جهاد و شهادت را با خون مطهر خویش تفسیر کرده و موجب اعتلای اسلام و سرافرازی مسلمین شدند و سلام بر شهدای انقلاب اسلامی ایران و شهدای جنگ تحمیلی و سلام و درود بر خانواده‌های معظم شهدا (ان‌الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل‌الله فیقتلون و یقتلون)

پدر و مادر عزیزم! اسلام نیازمند به خون است و باید آن را با خون آبیاری کرد و در صدر اسلام می‌بایست با خون عزیزترین افراد آبیاری می‌شد تا بتواند به حیات خود ادامه دهد و اکنون نیز موقعیت بسیار حساس است که اسلام در برابر تمام کفر قرار دارد و اگر با خون عزیزانمان سیراب نشود و پرچم پرافتخار آن را بر ویرانه‌های ظلم نیافرازیم و با عزت زندگی کنیم، ناچار باید ذلت را قبول کرده و این خلاف رویه اسلام است که (إنی لا أری الموت إلاّ سعادةً ولا الحیاةَ مع الظالمین إلا برما).

و چه سعادتی از این بالاتر که ما هم در این امر سهمی داشته باشیم و همچون مولایمان حسین (ع) خون خود را در راه اعتلای اسلام و سرافرازی و عزت مسلمین نثار کنیم و با این حال به لقاء معبود خویش رسیم که این بهترین ملاقات است، خدا را شکر می‌کنم که لیاقت به شهادت رسیدن را پیدا کرده‌ام و برای این چنین ملاقاتی پذیرفته شدم.

و‌ ای پدر و مادرم، برای شما بسی افتخار است که توانستید فرزندی را تربیت کنید که لیاقت خدمت به اسلام و فداکاری در راه آن را پیدا کند که (انما الحیاه عقیده و جهاد)، زندگی واقعی داشتن عقیده درست و پیکار در راه آن است.

و شما‌ ای برادران و خواهرانم! امروز وظیفه ما بسی سنگین‌تر است، چرا که شاهد ظلم و تعدی مستکبران و ابرقدرت‌ها هستیم و شاهدیم که هر روز درصدد توطئه علیه اسلام و انقلاب اسلامی و قیام مردم مسلمان و مستضعفان جهان هستند و ما بایستی آن طور که اسلام می‌طلبد خود را بسازیم و به قدر توان آماده دفاع از کیان مسلمین باشیم و این میسر نیست مگر در سایه اطاعت از ولایت فقیه و امام خمینی.

و شما همسر گرامی! خدا را شکر می‌کنم که همسری مهربان و فداکار بودی و برای فرزندمان مادری خوب هستی، در تربیت صحیح و اسلامی او کوشا باشید.

پدر، مادر و همسرم! به فرزندم از اول حقیقت را بگویید، بگویید پدرت شهید شده و معلم او حسین (ع) بوده است، بگویید در چه راهی قدم برداشت و در چه راهی و برای چه به شهادت رسید، بگویید دشمنان ما کیستند و دوستان ما چه کسی؟ او را از اوان کودکی با سالار شهیدان حسین بن علی (ع) آشنا کنید، از مظلومیت او و اهل بیتش بگویید، به فرزندم بگویید سرش را بالا بگیرد و با سربلندی زندگی کند، او را با مفهوم کلمات توحید، نبوت، عدل، امامت، معاد و ولایت، اطاعت، عبادت، تقوا و اخلاص آشنا کنید تا اعتقاد او راسخ و عملش خالص شود و او را با مفهوم استکبار، استثمار، استعمار، ظلم و تعدی و عدالت، استقلال، آزادی و... آشنا کنید تا راه را بشناسد و مسیر را انتخاب کند و هدف را ببیند.

از پدر و مادر، همسر، برادران و خواهرانم و همه دوستان و آشنایان حلالیت می‌طلبم، امید است خداوند نیز از تقصیراتم درگذرد و گناهانم را ببخشاید.

به امید پیروزی نهایی و عاجل رزمندگان اسلام و نابودی کفر جهانی.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار