یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

لازمه دولت اسلامی در کنار مردم بودن است

یکی از ویژگی‌های دولت اسلامی حضور و ارتباط نزدیک و موثر با مردم است؛ این اقدام می‌تواند به اشکال مختلف باشد که یکی از آن‌ها حضور میدانی در هنگام وقوع حوادث و بلایا در کشور است.
کد خبر: ۵۳۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴ - 02August 2022

لازمه دولت اسلامی در کنار مردم بودن استگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ در روزهای اخیر در برخی از نقاط  کشورمان با افزایش بارش‌ها سیل عظیمی به وقوع پیوست و با سیلابی‌ شدن رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر بسیاری از استانهای کشور خسارات زیادی را متحمل شدند.

از میان این مناطق سیل زده، امام‌زاده داوود تهران یکی از نقاطی بود که  بسیار درگیر این سانحه شد.

در پی این حادثه مسوولان استانی از ساعات اولیه این سیل در محل حاضر شدند. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور، برخی نمایندگان مجلس، علیرضا زاکانی شهردار و استاندار به منطقه رفتند و در جریان رفع سریع مشکلات، امداد ونجات و رسیدگی به هموطنان قرار گرفتند.

پس از  بازدید از این منطقه تصاویر این حضور بسیار گسترده در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد.اما این حضور میدانی و پیگیری مشکلات مردم این منطقه حواشی را به همراه داشت و تخریب‌هایی رخ داد. برخی حضور مسوولان در میدان را بیشتر نمایشی دانستند و این حضور در میدان را پوپولیسم تعبیر کردند و بیشتر به آن دامن زدند.

باید به این افراد این مطلب را گوشزد کرد که یکی از ویژگی‌های دولت اسلامی همواره حضور و ارتباط نزدیک و موثر با مردم است؛ این اقدام می‌تواند به اشکال مختلف باشد که یکی از آن‌ها حضور میدانی در هنگام وقوع حوادث و بلایا در کشور است.

اینکه عده‌ای این حضور مسئولان را در بطن حوادث به نیت عوام فریبی می‌دانند، صحیح نیست، چون این دولت و دستگاههای اجرایی هستند که باید پس از بروز اینگونه حوادث در کمتر از ۲۴ ساعت در کنار مردم باشند و از گرفتاری‌ها و بحران‌ها بکاهند.

در کنار آن باید مدیریت و تدبیر مناسب در اداره کشور نیز انجام شود چون تمامی این موارد مکمل یکدیگر هستند.مردم وقتی مشاهده کنند که مسئولان کشور در هنگام بحران‌ها در کنارشان هستند و از آنها جدا نیستند و در غم و شادی همراه و همیارشان هستند اعتمادشان به آنها بیشتر خواهد شد و جامعه رو به آرامش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام رئیسی از همان ابتدای روی کار آمدن عنوان «دولت مردمی» را برای پاستور نشینان انتخاب کرد و یکی از نمادهای عمل به این شعار، حضور بی‌تکلف و صمیمی در میان مردم بود و همگی شاهد هستند که در طول این یک سال، رئیس‌ جمهور در بحران‌های مختلف طبیعی و انسانی، اقتصادی و حتی مناسبت‌های فرهنگی در نقاط مختلف کشور حاضر شده و حتی بازدیدهای سرزده هم داشته است.

مطمئننا این موضوع اثرات آرامش‌بخش روانی برای جامعه دارد و قابل انکار نیست اما با این وجود متاسفانه برخی این اقدامات میدانی را عوام‌فریبی تلقی می‌کنند، درحالی که این انتقاد به دولت قبل وارد بود که چرا مدیریت میدانی انجام نمی‌دهند و با فاصله و از پشت میز کشور را اداره می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در نخستین دیدار با اعضای هیات دولت فرمودند: «حـرف زدن بـا مـردم و مشکلات و راه‌حل‌هـا را بـا مـردم در میـان گذاشـتن هـم یکـی از جلوه‌های مردمی بودن اسـت. مسئله‌تان را با مردم مطـرح کنیـد. یک وقـت مشـکلی وجـود دارد، راه‌حلی [هم] وجـود دارد. البتـه سـعی کنید حرف زدن شـما موجب یأس مردم نشـود». (۱۴۰۰/۶/۶)

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها