رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی:

امنیت ملی خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است/ با آمران و عاملان جنایت تروریستی شیراز برخوردی عبرت‌آموز می‌کنیم

سرلشکر صفوی با بیان اینکه امنیت ملی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، خطاب به دشمنان گفت: شما را رصد می‌کنیم و چنانچه به خطوط قرمز ایران وارد شوید جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع می‌دهد.
کد خبر: ۵۵۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ - 27October 2022

پاسخ قاطع ایران به حادثه شیراز/ امنیت ملی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی و دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در اجلاسیه شهدای وحدت که صبح امروز (پنجشنبه) در مشهد مقدس برگزار شد، با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز اظهار داشت: حادثه تروریستی تکفیری عصر دیروز شیراز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه السلام (شاهچراغ شیراز)، قلب ملت ما را جریحه دار کرد و این حادثه را به خانواده شهدای شیراز تسلیت می‌گویم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم و اطمینان می‌دهم که قطعا با آمران و طراحان پشت صحنه این جنایت برخوردی قاطع و عبرت‌آموز خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با طرح این سوال که چه تعاملی بین چهار مؤلفه «امنیت ملی، وحدت ملی، قدرت ملی و منافع ملی» وجود دارد، گفت: هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر حکومتی، هر دولت ـ ملتی، حفظ بقاء ملی، حفظ امنیت ملی و منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی و حفظ ارزش‌های آن ملت و کشور است که اگر به هر علتی این هدف اساسی توسط دشمنان به خطر افتد همه حکومت‌ها و ملت‌های مستقل و شجاع و آزاده با همه توان و قدرت و پرداخت هزینه‌های لازم، وارد عمل می‌شوند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: امنیت ملی، وحدت ملی، منافع ملی و ارزش‌های ملی خط قرمز جمهوری اسلامی است.

صفوی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در برخی از نقاط کشور و خرابکاری‌ها و اقدامات تروریستی دشمنان گفت: شما مردم هوشمند و شجاع و مؤمن ایران فکر کنید و تحلیل کنید، حادثه تروریستی دیروز شیراز و ناآرامی‌های چند هفته گذشته ایران را چگونه جمع‌بندی می‌کنید؟

سرلشکر صفوی ادامه داد: ملت ما و حکومت ما باید به یک فهم مشترک و عمل مشترک برسند. فهم مشترک نسبت به راهبرد دشمنان خارجی و داخلی، فهم مشترک نسبت به ضعف‌های مدیریتی و آسیب‌پذیری‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی و یک سری اعمال مشترک دولت و ملت برای مقابله با دشمنان خارجی و سر و سامان دادن به وضعیت داخلی برای عبور از شرایط فعلی و رسیدن به شرایط مطلوب.

صفوی با بیان اینکه به فضل الهی راهبرد دشمنان خارجی و برخی از معاندین داخلی طی چهل سال گذشته با شکست مواجه شده خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و دنباله‌های حقیر آن‌ها در برخی کشور‌های همسایه ایران در مقابل عظمت ملت ایران در مقابل قدرت ملی و و نفوذ منطقه ایران شکست خورده‌اند و لیکن کار دشمن و راهبرد دشمن و فعالیت دشمن ادامه دارد.

وی افزود: دشمنان تضعیف امنیت ملی، انشقاق در وحدت ملی و ارزش‌های ما را هدف قرار داده‌اند، اما ملت و حکومت ما مقتدر هستند.

سردار صفوی با تأکید بر اینکه ما دارای رهبری حکیم، مردمی هوشمند و سرزمینی سرشار از منابع طبیعی و انسانیِ کم‌نظیر هستیم، اظهار کرد: به فضل الهی، قوای چهارگانه یعنی دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیرو‌های مسلح مقتدر ایران با وحدت و انسجام و حل مشکلات داخلی قادر هستند برنامه و راهبرد جدید دشمنان فرامنطقه‌ای را با شکست مواجه کنند.

وی با تأکید بر هوشمندی و حضور با بصیرت و تعیین‌کننده ملت ایران در صحنه، به عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه علیه ضد انقلاب مستقر در اقلیم عراق اشاره کرد و گفت: حضور یکپارچه ملت هوشمند ما برای تقویت وحدت و انسجام ملی، مقابله قدرتمندانه نیروی زمینی سپاه پاسداران با ضد انقلاب خارجی در اقلیم کردستان عراق، این هشدار را به دشمنان خارجی ما، به آمریکائی‌ها به صهیونیست‌ها و برخی همسایگان می‌دهد که ما شما را رصد می‌کنیم، چنانچه به خطوط قرمز ایران وارد شوید جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع می‌دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی تأکید کرد: شما از توانمندی‌های ایران خبر ندارید و در منطقه بسیار آسیب‌پذیر هستید.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری اجلاسیه شهدای وحدت را در راستای جهاد تبیین تفسیر کرد و گفت: یکی از اهداف جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، هوشمندسازی و ساختن نسل جوان است که طبق برخی آمارها، بیش از ۶۵ درصد جمعیت کشور ما را جوانان زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند.

وی افزود: جهاد تبیین یعنی بیان اینکه این شهدا چه کسانی بودند تفکر و اندیشه آن‌ها چه بود اخلاق و رفتار ان‌ها با مردم چطور بوده و عملکرد آنان چگونه ارزیابی می‌شود.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه خاصیت شهدا این است که انسانی جان خود را برای یک هدف و مقصد الهی می‌دهند، ادامه داد: خداوند هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ حضور شهید را در قلب ملت تداوم می‌بخشد و یاد و نام و آرمان او را زنده نگه می‌دارد.

وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهید «نورعلی شوشتری» گفت: سرلشکر شهید شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه را از آزادسازی سنندج در اردیبهشت سال ١٣٥٩ تا هشت سال دفاع مقدس و پس از آن از نزدیک می‌شناختم، او انسان مطلوب خدا و مردمدار و مردمیار بود. او خادم امام رضا علیه‌السلام بود و بیش از ٣٠ سال از عمر شریف ۶۱ ساله اش را در راه پاسداری از اسلام، امنیت و عزت ملت ایران صرف کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه به خصوصیات شهید محمدزاده پرداخت و گفت: سردار شهید رجبعلی محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان و یکی از بنیانگذاران تیپ سلمان استان و یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در اندیشه و تفکر، نخبه، در اخلاق و رفتار، کم‌نظیر و در عملکرد، فوق العاده بود.

سردار صفوی در تشریح خصوصیات شهید ماموستا شیخ‌الاسلام سنندجی نیز گفت: ایشان استاد دروس حوزوی اهل سنت و چهره‌ای علمی و نورانی بود و حضرت آقا و این بنده حقیر واقعا ایشان را دوست می‌داشتیم. هر وقت به سنندج می‌رفتم حتما مشتاق دیدار ایشان بودم، با ایشان رفیق و صمیمی بودم ایشان همواره سپاه و بسیج را تقویت می‌کرد، او عضو مجلس خبرگان رهبری بود و در ماه رمضان و در جلوی مسجد به صورت مظلومانه ترور و شهید شد و این یعنی دشمنان ما دشمن دین، دشمن ایران و دشمن وحدت سنی و شیعه هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار