«محمد الجعبری» مجری عملیات «کریات اربع» معرفی شد

منابع صهیونیستی اعلام کردند که مجری عملیات کریات اربع یکی از اعضای گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بوده است.
کد خبر: ۵۵۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ - 30October 2022

«محمد الجعبری» مجری عملیات «کریات اربع» معرفی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه یدیعوت آحرونوت در گزارشی اعلام کرد که محمد الجعبری مجری عملیات کریات اربع از اعضای گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بوده است.

بنابراعلام این منابع، محمد الجعبری برادر وائل الجعبری اسیر فلسطینی عضو قسام است که از سوی صهیونیست‌ها به نوار غزه تبعید شده است.

این در حالی است که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از برگزاری جلسه امنیتی مقامات نظامی رژیم صهیونیستی با حضور وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و رئیس شاباک پس از عملیات شامگاه گذشته در شهرک کریات اربع در الخلیل به منظور برآورد اوضاع امنیتی خبر داد.

رسانه‌های عبری همچنین اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در پی عملیات شب گذشته در کریات اربع، در استان الخلیل و مناطق مجاور آن به حالت آماده‌باش درآمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در همین راستا صد‌ها نفر از نیرو‌های خود را در منطقه الخلیل مستقر کرده و تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.

صهیونیست‌ها به شدت از عملیات شب گذشته در الخلیل شوکه شده و نگران تکرار چنین عملیات‌هایی هستند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که سلاح بکار رفته در عملیات تیراندازی شب گذشته در کریات اربع در شهر الخلیل، از نوع Tzali M ۱۶ بوده که ماه گذشته از صهیونیست‌ها به سرقت رفته بود.

استقبال گروه‌های فلسطینی از عملیات الخلیل / پاسخی طبیعی به جنایات دشمن

گروه‌های فلسطینی عملیات قهرمانانه شب گذشته در شهرک کریات اربع در شهر الخلیل که به هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن ۵ نفر دیگر منجر شد را تبریک گفتند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به عملیات کریات اربع بیان داشت: مقاومت در الخلیل به پاخاسته و همچنان به جهاد ادامه می‌دهد تا اینکه سرتاسر کرانه باختری، اردوگاه‌ها و روستا‌های آن به سنگری برای مقاومت و خیزش ملت فلسطین تبدیل شود.

وی افزود: دشمن صهیونیستی گزینه‌ای جز شکست در برابر عزم و اراده ملت و مقاومت فلسطین پیش روی خود ندارد.

طارق عزالدین سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز عنوان کرد که الخلیل امروز حرف خود را کامل و واضح بیان کرد و ثابت کرد که آماده رویارویی با دشمن است و موجب وحدت‌بخشی به تمامی میادین شد.

همچنین جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز عملیات قهرمانانه الخلیل را مایه افتخار دانست و گفت این بخشی از واکنش ملت فلسطین به جنایات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست بود.

جبهه خلق بیان کرد که عملیات شب گذشته ثابت کرد که جنایات دشمن بی پاسخ نخواهد بود و با پاسخی ویرانگر مواجه خواهد شد.

کمیته‌های مقاومت مردمی هم این عملیات را تبریک گفت و تاکید کرد که ملت و مقاومت قهرمان فلسطین نبردی دلاورانه را از خود به نمایش گذاشته و بار دیگر ثابت کرد که اکنون حرف اول و آخر را سلاح و مقاومت می‌زند.

در تحولی دیگر، شامگاه گذشته ساکنان اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه پس از عملیات قهرمانانه کریات اربع در الخلیل به خیابان‌ها آمده و به شادی و خوشحالی پرداختند.

بازداشت مجری عملیات استشهادی کریات اربع

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی بامداد امروز یکشنبه پس از حمله به شهر الخلیل، نبیل کامل الجعبری برادر مجری استشهادی شب گذشته در منطقه کریات اربع را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی صبح امروز با انتشار تصاویری از درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌ها در الخلیل و تیراندازی صهیونیست‌ها به سوی تظاهرکنندگان خبر دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها