نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

بخش‌های فرهنگی کشور وظیفه ویژه‌تری در «جهاد تبیین» دارند/ سرمایه‌گذاری غربی‌ها در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای

یزدی‌خواه با بیان اینکه بخش‌های فرهنگی کشور وظیفه ویژه‌تری در جهاد تبیین دارند، گفت: امروز از عملکرد نهادهای فرهنگی در این بخش رضایت‌مندی وجود ندارد. زیرا، کماکان نتوانسته‌اند گفتمان غالب را به خصوص جهاد تبیین را در بین نسل جوان رواج دهند.
کد خبر: ۵۵۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۲ - 03November 2022

عدم انسجام و هماهنگی نهادهای فرهنگی باعث شکست رسانه‌ای مقابل دشمن می‌شود/ غربی‌ها اعتبارات میلیارد یورویی برای بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود قرار می‌دهند«سید علی یزدی‌خواه» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم توجه ویژه مردم و مسئولان به موضوع جهاد تبیین، اظهار داشت: جهاد تبیین وظیفه‌ای همگانی و بر عهده همه آحاد ملت ایران است تا موضوعات و مشکلات کشور را به خوبی تشریح و تبیین کنند.

یزدی‌خواه ادامه داد: در جهاد تبیین باید برای همه مشخص شود که طرح‌ها، برنامه و عملیات اجرایی که در حال حاضر در کشور در حال انجام است تا چه میزان در جهت منافع ملی و مصلحت جامعه است.

قطعاً در حوزه جهاد تبیین از عملکرد نهادهای فرهنگی رضایمندی وجود ندارد

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بخش‌های فرهنگی کشور وظیفه ویژه‌تری در جهاد تبیین دارند، تصریح کرد: قطعاً امروز از وضعیت جهاد تبیین و عملکرد نهادهای فرهنگی در این بخش رضایت‌مندی وجود ندارد. زیرا، کماکان نتوانسته‌اند گفتمان غالب را به خصوص جهاد تبیین را در بین نسل جوان رواج دهند.

یزدی‌خواه تصریح کرد: امیدواریم با کمک مجلس و مساعدت در اعتباراتی که باید برای این بخش در نظر گرفته شود، کمبودها جبران و وضعیت عملی جهاد تبیین بهبود یابد، یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور عدم هماهنگی و انسجام لازم در ساختار فرهنگی و نهاهای فرهنگی است، در واقع نهادهای فرهنگی مقوم یکدیگر و با یک دستورکار مشخص نیستند.

وی افزود: همه نهادهای فرهنگی به نوعی با یک دیگر موازی‌کاری دارند، این موارد در جای خود باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری میلیارد یورویی غربی‌ها در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای

نماینده مردم تهران با طرح این سوال که چرا در مقابله با نظام سلطه در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای موفقیتی حاصل نمی‌شود؟ گفت: اول باید به این نکته توجه داشته باشیم که کشور‌های غربی قریب به ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال است که در این وادی وارد شده‌اند و با یکدیگر کاملاً هماهنگ و منسجم عمل می‌کنند، علاوه بر این غرب در حوزه رسانه‌ای و فرهنگی خود اعتبارات میلیارد دلاری و میلیارد یورویی در نظر می‌گیرد.

یزدی‌خواه تصریح کرد: ما به دلایلی مانند عدم انسجام  و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی، عدم توجه منابع مالی و اعتبارات، ضعف مدیریتی در حوزه اجرای طرح‌های فرهنگی و عدم تخصص لازم مسئولان این حوزه نمی‌توانیم در مقابل دشمن به پیروزی برسیم.

وی تأکید کرد: هر جا که قلب سست و ضعیفی پیدا شود، قطعاً دشمن برای نفوذ در آن دست به کار می‌شود و معمولاً تخلف، بی قانونی و هنجارشکنی راحت‌تر از اجرای قانون است، ما در عرصه فرهنگی به شدت نیاز به کار جهادی و برنامه‌ریزی منسجم داریم.

ضعف مدیریتی مهم‌ترین عامل عدم تحقق اهداف آموزش و پرورش

نماینده مردم تهران درخصوص ضعف آموزش و پرورش در ایفای نقش خود در تربیت نوجوانان گفت: یکی از مشکلات این حوزه مربوط به بحث مدیریت است، بخش دیگر هم مربوط به عدم اجرای اسناد بالادستی و سند تحول در آموزش و پرورش است، از سویی دیگر ما قبول داریم که بسیاری از همکاران در تأمین معاش زندگی خود مشکل دارند و با حقوقی که از وزرات آموزش و پرورش دریافت می‌کنند قادر به اداره زندگی خود نبوده و ناچارند که اضافه کار داشته باشند.

یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: ما بخش عمده مشکلات آموزش و پرورش را در سایه بهبود مدیریت بر بخش‌های مختلف این وزارت‌خانه می‌دانیم، زیرا، طی سال‌های بعد از انقلاب هر جا که مدیریت‌ها منضبط و با برنامه‌ریزی بوده، نتایج بسیار خوبی حاصل شده است، این مهم باید از کانال خود وزارت آموزش و پرورش پیگیری شود، به نظر ما بخش عمده‌ای از این سستی که در تربیت نوجوانان وجود دارد به ضعف عملکردی مسئولان ستادی آموزش و پرورش برمی‌گردد.

نمانیده مردم تهران تأکید کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها در آموزش و پرورش مسنجم، دقیق و همراه با نظارت و تشویق و تمجید باشد قطعاً بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش رفع می‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار