نماینده مردم چهار محال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

ارتقای شتابان علم و فناوری در عرصه صنایع دفاعی کشور/ پیام اقتدار جمهوری اسلامی به جهان مخابره شده است

راستینه هفشجانی با اشاره به ارتقای شتابان علم و فناوری در عرصه صنایع دفاعی کشور گفت: امروز پیام اقتدار جمهوری اسلامی به جهان مخابره شده است.
کد خبر: ۵۵۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 15November 2022

روند پیشرفت ایران؛ از واردات سیم‌خواردار تا تولید موشک فراصوت/ پیام اقتدار جمهوری اسلامی به جهان مخابره شده است«احمد راستینه هفشجانی» نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به رونمایی از نسل جدید موشک‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موسوم به «هایپرسونیک»، اظهار داشت: امروز به لطف خدا شاهد رشد و ارتقای فناوری‌های نوین در عرصه صنایع دفاعی کشور هستیم که از جمهوری اسلامی ایران یک اَبَرقدرت در عرصه تولید فناوری‌های نوین دفاعی به جهان معرفی کرده است.

راستینه هفشجانی گفت: اعلام ساخت موشک «هایپرسونیک» توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه نشان از ارتقای شتابان علم و فناوری در عرصه صنایع دفاعی کشور و حرکت به سمت نسل موشک‌های فراصوت رادارگریز دارد. نکته‌ای دیگر اعتماد به نفسی است که امروز در جوانان و نخبگان ما در عرصه دفاعی کشور به وجود آمده است و الگویی کاملاً قابل بهره‌برداری برای سایر دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

روند پیشرفت ایران؛ از واردات سیم‌خاردار تا تولید موشک فراصوت

نماینده مردم چهار محال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در گذشته ما در عرصه صنایع دفاعی واقعاً نیازمندی‌های ابتدایی خود مانند سیم‌خاردار را هم نمی‌توانستیم تأمین کنیم و برای واردات آن دستمان مقابل خارجی‌ها دراز بود. یا با ده‌ها واسطه یک موشک بسیار ضعیف را در دوران دفاع مقدس خریداری می‌کردیم تا بتوانیم پاسخ صدام را در حمله با شهرهایمان بدهیم.

وی افزود: اما امروز به لطف خدا در عرصه پهپادی و موشکی به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شده‌ایم و با ارسال ماهواره‌ در فضا و حرکت بر مدار 500 کیلومتری زمین و تست موشک ماهواره‌بر با برد بیش از 12 هزار و 500 کیلومتر (موشک قاره‌پیما نقطه‌زن) به جهان یک پیام روشنی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران مخابره شده است.

بُهت و شگفتی دشمن از پیشرفت‌های دفاعی ایران

راستینه هفشجانی تصریح کرد: در فضای اغتشاشاتی که اخیراً در کشور توسط دشمنان جمهور اسلامی ایران طراحی شده بود، با رونمایی از دستاوردهای جدید موشکی دشمنان در بهت و شگفتی هستند، تحلیل‌هایی که امروز دشمن از توانمدی دفاعی جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌دهد، یک صدم واقعیات موجود در کشور است.

نماینده مردم چهار محال و بختیاری گفت: ظرفیت‌های دفاعی کشور به نحوی است که هر دشمنی را از کوچک‌ترین تحرکی پشیمان می‌کند، از اینسو دشمنان جمهوری اسلامی ایران از جمله ایالات متحده آمریکا بداند که در هر سطحی که به ایران حمله شود، در همان سطح به آمریکا حمله خواهد شد. قطعاً هیچ حمله‌ای به جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند، ساخت موشک هایپرسونیک نشان می‌دهد که ما یک جهش نسلی در تولید فناوری‌های نوین موشکی داشته‌ایم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار