وصیت نامه شهید «داوود امین چورته»:

در گفتار و رفتار مانند حضرت زهرا (س) رفتار کنید

در فرازی از وصیت نامه شهید «داوود امین چورته» آمده است: به خواهرانم توصیه می‌کنم در گفتار و رفتار مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) رفتار کنند تا سعادتمند شوند.
کد خبر: ۵۶۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ - 10December 2022

در گفتار و رفتار مانند حضرت زهرا (س) رفتار کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«داوود امین چورته» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «تنکابن» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«داوود امین چورته» فرزند «محمدعلی» یکم اردیبهشت ۱۳۴۲ در تنکابن به دنیا آمد و در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۶۰ در اهواز (بستان) به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید

به شما عزیزان توصیه می‌کنم حق کسی را ضایع نکنید و به حق خود قانع باشید؛ چراکه حق الناس مانع برآورده شدن حاجات است. در خواندن نماز اول وقت کوتاهی نکنید و آن را در مسجد بخوانید و بدانید که نماز اول وقت رزق و روزی تان را افزایش می‌دهد. در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت کنید تا خانواده شهدا احساس تنهایی نکنند. به خواهرانم توصیه می‌کنم در گفتار و رفتار مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) رفتار کنند تا سعادتمند شوند.

اتت‌های پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار