فرمانده نیروی زمینی ارتش:

بسیجیان جایگاه والایی در نظام اسلامی دارند

امیر ‌حیدری گفت: بسیجیان جایگاه والایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و با تمام وجود پای آرمان­‌های نظام و امامین انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۵۶۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ - 15December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش تقدیر از بسیجیان کوی‌های سازمانی نیروی زمینی محوری در منطقه شمال‌شرق کشور به میزبانی تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی، شامگاه گذشته با حضور امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رسول جباری» فرمانده قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی در مهمانسرای ثامن‌­الائمه (ع) نزاجا برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی طی یک تماس تلفنی ضمن تقدیر و تشکر از امیر سرتیپ آذریان و نیز بسیجیان حاضر در جلسه اظهار داشت: شما بسیجیان جایگاه والایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارید. شاید بتوان گفت در دیدار اخیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی با بسیجیان داشتند، ایشان خودمانی­‌تر از گذشته و عاشقانه با شما صحبت کردند. من به نوبه خود دست شما بسیجیان را می‌بوسم؛ چراکه در همه عرصه­‌ها حضور عاشقانه دارید.

امیر حیدری با اشاره به اینکه طبق فرمایش امام خمینی (ره) «بسیج لشکر مخلص خدا ست» در ادامه یادآور شد: در سال­‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بارها امثال شما بسیجیان ثابت کردید که لشکر با اخلاص خدا هستید و در همه صحنه­‌ها عاشقانه و بدون هیچ چشم­داشتی، با تمام وجود پای آرمان­‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ‌ تأکید کرد: خوشا به حال امثال شما بسیجیان که به اول بسیجی عالم؛ حضرت امیرالمومنین؛ علی (ع) اقتدا کرده­‌اید. ان‌شاءالله که بسیجی بودن بر شما مبارک باشد و این موضوع مایه برکت زندگی­‌تان باشد، در ادامه امیدوارم که شما بسیجیان با اقتدا به شهیدان عزیز هیچگاه امام زمان (عج) و ولی فقیه را تنها نگذارید.

شجره طیبه بسیج قلب نیروهای مسلح است

امیر سرتیپ آذریان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت مقام بسیج، بسیجیان را امید انقلاب توصیف کرد و در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی (ره) در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی با همه کسانی که شعار انحلال ارتش را سر می­‌دادند، مخالف بوده و آن‌ها را خائن می‌­دانستند؛ چراکه نیروهای مومن ارتشی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نقش داشتند. بر همین اساس برخی تا همین الان به دنبال این هستند که بین نیروهای ارتشی، سپاهی و بسیجی اختلاف بیندازند و آنها را از همدیگر جدا کنند.

وی با اشاره به روزهایی از دوران دفاع مقدس که ابوالحسن بنی‌صدر به‌عنوان فرمانده کل قوا در جبهه­‌ها حضور داشت، یادآور شد: در آن ایام بنی­ صدر به نیروهای سپاهی و بسیجی میدان نمی­‌داد. در این بین بزرگ­مردی چون سپهبد شهید علی صیادشیرازی جلوی او ایستاد؛ به همین خاطر بنی­‌صدر، دو درجه نظامی از شهید صیادشیرازی کم کرد، اما آن شهید والامقام در مقابل این تفکر خطرناک ایستادگی کرد و با کمک بسیجیان از پیشروی دشمنان به داخل خاک ایران جلوگیری کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق با اشاره به این مطلب که در جنگ‌های داخلی بسیجیان بسیاری به شهادت رسیده­اند، گفت: پس از دوران دفاع مقدس هر ده سال یک بار ما شاهد یک فتنه بوده و هستیم. در جریان فتنه سال ۱۳۸۸ هدف دشمن نابودی و حذف جمهوری اسلامی ایران بود ولی او هنوز به این باور نرسیده ‌که ملت ایران دستش را خوانده است چرا که در ماه‌های اخیر بسیجیان توانستند با کمک نیروهای فرماندهی انتظامی در کف خیابان آشوب‌های ایجاد شده از سوی معاندین را جمع کنند. دشمن باید بداند که شجره طیبه بسیج قلب نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه بسیجی بایستی حافظ ارزش­ها باشد، افزود: دشمن توانایی مقابله با ما را در جنگ سخت ندارد، بنابراین در ماهیت جنگی خود در برابر ایران تغییر ماهیت داده و به سمت یک جنگ سایبری رفته است. چنین حمله یا جنگی امروزه در گوشی‌­های هوشمند همراه ما خلاصه شده است به طوری که تمامی اقشار جامعه از خردسال تا یک انسان بزرگسال بدان علاقمند هستند.

امیر ‌آذریان با بیان اینکه طرف مقابل ما به دنبال تسلیم اراده­‌ها، تحمیل اراده­‌ها و نیز تخریب اراده­‌هاست، اضافه کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا چهره ارتشی­‌ها را در کنار بسیجی­‌ها و روحانیون در جامعه تخریب کنند و با شبهاتی از قبیل اینکه ارتش در کنار مردم نیست! به دنبال جوسازی ‌علیه این سازمان ولایتمدار هستند چرا که ما ارتشی­‌ها فدائیان ولایت بوده و دنباله­‌رو رهنمودهای ولی فقیه هستیم.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه داریم مجدداً دشمن خود را بشناسیم و سواد رسانه­‌ای خود را ارتقا دهیم، تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس بنیان خانواده مستحکم شد اما امروز شاهد هستیم که دشمن خانواده نیروهای مسلح را نشانه گرفته است؛ هرچند که با وجود دو سازمان قدرتمند حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی تا کنون در این عرصه ناکام بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار