آخرین اخبار انتفاضه قدس؛

73 شهید و دو هزار و 74 مجروح از آغاز انتفاضه تاکنون

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۷۳ نفر و زخمی شدن دو هزار و ۷۴ نفر از آغاز انتفاضه قدس تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ - 02November 2015

73 شهید و دو هزار و 74 مجروح از آغاز انتفاضه تاکنون

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که شمار قربانیان انتفاضه قدس به 73 شهید و دو هزار و 74 زخمی افزایش یافته است.

55 نفر از شهدا متعلق به کرانه باختری، 17 نفر متعلق به نوارغزه و یک نفر متعلق به منطقه نقب در اراضی اشغالی 1948 است. 15 نفر از شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از گلوله های جنگی، پلاستیکی و ضرب و شتم و گاز اشک آور علیه شهروندان فلسطینی استفاده می کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در میان زخمیها 480 کودک وجود دارد که در کرانه باختری و نوارغزه زخمی شدهاند. 165 نفر از این کودکان با گلوله جنگی، 99 نفر با گلوله پلاستیکی و 19 نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور و 19 نفر نیز بر اثر ضرب و شتم زخمی شدهاند.

تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی تیراندازی نظامیان این رژیم به سمت یک جوان فلسیطینی در الخلیل به بهانه اینکه قصد حمله به سمت آنها را داشته است، بود که وی را به شهادت رساندند.

گفتنی است؛ انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار