آخرین اخبار انتفاضه قدس؛

88 شهید و 10 هزار مجروح از آغاز انتفاضه قدس تاکنون

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست از آغاز انتفاضه قدس تاکنون دستکم 88 فلسطینی را به شهادت رسانده و 10 هزار تن دیگر را مجروح کرده‌اند.
کد خبر: ۵۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ - 17November 2015

88 شهید و 10 هزار مجروح از آغاز انتفاضه قدس تاکنون

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیهای  شمار شهدای انتفاضه جدید فلسطین را  88 شهید و 10 هزار نفر مجروح اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: 69 نفر با گلوله نیروهای اشغالگر در کرانه باختری و 18 نفر در نوار غزه و یک جوان نیز در منطقه اشغالی النقب به شهادت رسیدهاست.

بر اساس این گزارش، بیش از یک هزار و 422  فلسطینی از ابتدای انتفاضه قدس با گلولههای جنگی در کرانه باختری و نوار غزه و هزار و 53 نفر با گلولههای پلاستیکی مجروح و همه برای درمان به بیمارستانها منتقل شدند.

همچنین بیش از هزار و 100 نفر از فلسطینیان به صورت سطحی زخمی و سرپایی معالجه شدهاند این در حالی است که حدود شش هزار و 300 نفر با  شلیک گازهای اشک آور نیز دچار خفگی شدهاند.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه نوشت: 255 شهروند فلسطینی در حملات رژیم اشغالگر و شهرک نشینان دچار شکستگی و 25 نفر نیز دچار سوختگی شدند.

در این بیانیه آمده است که از میان مجروحان فلسطینی 983 شهروند با گلولههای جنگی و 938 نفر با گلولههای پلاستیکی در کرانه باختری و در غزه نیز 439 شهروند فلسطینی با گلولههای جنگی و 115 نفر با گلولههای پلاستیکی در این منطقه مجروح شدهاند.

بر اساس بیانیه وزات بهداشت فلسطین، در میان مجروحان 416 کودک فلسطینی در کرانه باختری به چشم میخورد که 226 نفر از آنان با گلولههای جنگی، 128 نفر با گلولههای پلاستیکی و 24 مورد مستقیم با  گازاشک آور و 38 نفر دیگر نیز در حملات نظامیان رژیم اشغالگر قدس و شهرک نشینان مجروح شدهاند.

گفتنی است؛ انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار