آخرین اخبار انتفاضه قدس؛

74 شهید از آغاز انتفاضه قدس تاکنون/ 17 نفر از شهدا کودکان هستند

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 74 نفر از آغاز انتفاضه قدس تاکنون خبر داد که 17 نفر از شهدا کودک هستند.
کد خبر: ۵۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ - 03November 2015

74 شهید از آغاز انتفاضه قدس تاکنون/ 17 نفر از شهدا کودکان هستند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیهای اعلام کرد که با شهادت یک کودک فلسطینی به نام «احمد عوض ابو الرب» آمار شهدای انتفاضه قدس به 74 نفر رسید.

ابوالرب 17 ساله از اهالی «قباطیه» بود که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در ایست بازرسی «جلمه» واقع در شمال جنین شهید شد.

56 نفر از شهدای انتفاضه از کرانه باختری، 17 نفر از ساکنان باریکه غزه و یک شهید هم از اهالی نقب واقع در فلسطین اشغالی هستند.

این وزارتخانه آمار مجروحان را از آغاز انتفاضه تاکنون 2355 فلسطینی را که به ضرب گلولههای جنگی و پلاستیکی و یا در اثر سوختگی و جراحت و ضرب و شتم توسط نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مجروح شدهاند، اعلام کرد.

21 درصد از مجروحان را کودکان تشکیل می دهند.

با احتساب افرادی که در اثر استنشاق گاز اشک آور یا گازهای سمی ناشی از استفاده رژیم صهیونیستی از بمبهای صوتی دچار حالت خفگی شده اند، شمار مجروحان به بیش از 7 هزار نفر میرسد.

 از سوی دیگر مراجع صهیونیستی نیز اذعان کردهاند که تاکنون در جریان عملیات استشهادی جوانان فلسطینی  11 صهیونیست کشته شده و بیش از 260 نفر دیگر زخمی شده اند.

گفتنی است؛ انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار