آخرین اخبار انتفاضه قدس؛

82 شهید و 3500 مجروح از آغاز انتفاضه تاکنون/ مقاومت ادامه دارد

با به شهادت رسیدن دو فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و بیت لحم شمار شهدای انتفاضه قدس تاکنون به 82 نفر از جمله 18 کودک رسید.
کد خبر: ۵۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ - 11November 2015

82 شهید و 3500 مجروح از آغاز انتفاضه تاکنون/ مقاومت ادامه دارد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیهای اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی روز سهشنبه محمد عبد علی نمر شهروند 37 ساله فلسطینی را در شهرک عیسویه در قدس اشغالی و صادق غریبه نوجوان 16 ساله را در ایست بازرسی «کانتینر» در شمال بیت لحم به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

این وزارتخانه تاکید کرد: با شهادت این دو فلسطینی، شمار شهدای انتفاضه از ابتدای ماه اکتبر تاکنون به 82 تن از جمله 18 کودک و 4 زن رسیده و بیش از 3500 نفر هم به ضرب گلوله صهیونیستها مجروح شده و نزدیک به 5000 نفر هم بر اثر استنشاق گاز اشکآور دچار خفگی شدهاند.

وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد: شمار شهدای کرانه باختری 63 نفر و شمار شهدای نوار غزه 18 نفر است و یک جوان هم در النقب اشغالی به شهادت رسیده است. 26.8 درصد از مجموع شهدای انتفاضه و 17 درصد از مجموع مجروحان را زنان و کودکان تشکیل میدهند.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است که 253 نفر هم بر اثر حملات و ضرب و شتمهای نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف فلسطین دچار شکستگی در اعضای بدنشان شدهاند.

منابع بیمارستانی فلسطین میگویند در مجموع 830 نفر در کرانه باختری به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست و 900 نفر هم به ضرب گلولههای ساچمهای مجروح شدهاند و در نوار غزه هم 422 نفر به ضرب گلوله جنگی و 113 نفر هم به ضرب گلوله ساچمهای مجروح شدهاند.

این وزارتخانه تاکید کرد که بیشتر مجروحان از ناحیه بالاتنه هدف تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و همین مساله موجب شده است تا جراحت بیشتر آنان وخیم و خطرناک باشد.

گفتنی است؛ انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار